Rustdag

11 juli 2021 - Meegomäe, Estland

Zondag 11 juli

Gisteravond gehoord dat onze kinderen goed aangekomen waren op hun vakantieadres in Frankrijk. Wel veel file gehad onderweg!

Wij nog tot laat buiten gezeten, en het koelde af naar 21 graden. Schotel doet het nog steeds goed, kunnen de radio en TV zenders goed ontvangen.

Vanmorgen geen druktes en zijn eerst in ons Chalet wezen douchen. Alles wat ze van hout kunnen maken, maken ze ook van hout, dat is er in overvloed en zal niet zoveel kosten denk ik.

Buiten in de schaduw eten want het is alweer warm dus ook de luifel uitgedraaid.

Bep heeft wat klusjes binnen en ik buiten. Op gemak koffie drinken en dan Bep lezen en ik de foto’s op de laptop zetten. Ook even gekeken hoe we de reis verder zullen voortzetten. Morgen door Vöru, hier een paar km vandaan, een stadje van 11.500 inwoners, en gesticht door de gouverneur generaal van Riga, George Brown. Dit was op 21 augustus 1784 en richtte het in als een dambord. Het heeft ook geen stoplichten, veel éénrichtingsverkeer en ligt aan een meer.

Twee kerken, de lutherse Sint Catarina (1788) en de Orthodoxe Sint Ekaterina(1793), tijdens de regering van Tsarina Catarina II.

Het wordt wat bewolkt maar dat vinden wij niet erg, evengoed 30 graden!

Na het eten ga ik nog een rondje lopen maar ben weer snel terug. In de straat, waar geen zuchtje wind staat is het erg warm. Je ziet dan ook geen kip op straat. Wel hebben ze hier veel groententuintjes bij hun houten huizen. Ook hier, waar ook een restaurant is hebben ze een groentetuin met diverse soorten groenten. Dan ga ik terug en ga ook onder de luifel zitten waar ook een windje is.

Dus een rustige middag met wat lezen en internetten. Ook naar de radio luisteren en op het nieuws toch steeds dat de besmettingen oplopen in Nederland. Hoop dat het geen gevolgen voor ons zal hebben!

Het is warm en daarom doen we weinig en blijven in de schaduw. Bep gaat om 18.45 met het eten beginnen. Onze buren zijn vandaag ook vertrokken naar Oostenrijk en de andere gaan morgen voor familiebezoek naar Engeland, na twee jaar!

We blijven op de hoogte!

1. Diane Honingh:
    14 juli 2021
    Ik liep even een paar dagen achter met lezen. Wat een prachtige plek was het hier. Niet het idee dat je hebt bij Estland!
  2. Rene Ouderling:
    28 juli 2021