Salthill

7 september 2018 - Salthill, Ierland

Vrijdag 7 september

Gisteravond vertrok iedereen dus stonden we alleen. Vanwege de bomen geen schotel en dus gekaart, met Skip Bo werd het 1-1. Vanmorgen om half acht werden we wakker van een leven! Ze waren om ons heen het gras aan het maaien en de bladeren aan het wegblazen.
Wij  er uit en aangekleed en de camper verzet naar een plaats waar ze geen last van ons hebben!
We zouden hier vanmorgen een wandeling gaan maken maar twee dingen hielden ons tegen. Ten eerste miezerde het en ten tweede vlogen er heel veel van die piepkleine muggetjes rond mijn hoofd en ze staken ook nog! Ik denk dat er een heel peloton midgets uit Schotland ingevlogen was! Ook zag ik toen we vertrokken dat er niet overnacht mocht worden!!
Dus al vroeg vertrokken, 8.40. naar Clifden wat een hele smalle weg was. Hier in Ierland zijn op de midden en zijkanten van de weg, zg kattenogen geplaatst. Je rijdt dan ook bijna constant over de kattenogen die op de middenstreep zijn geplaatst. Bij een tegenligger heb je de binnenste kattenogen als er tenminste geen heg of muurtje tot de gele streep staat! Maar het was evengoed prachtig. Ook daar voorbij als de weg af en toe wat breder is een prachtig landschap met aan de ene kant turfwinning en de andere kant bergen waar alleen maar schapen op lopen. Ook af en toe wat koeien maar dat is voor de Ierse biefstuk! Bep heeft in Clifden nog wat boodschappen bij de Aldi gehaald en bij Reces drinken we koffie op een mooie parkeerplaats waar ook niet overnacht mag worden. We rijden zo verder naar Salthill een voorstadje van Galway. We komen daar tegen twaalven aan en kunnen de camper neerzetten. We gaan eerst eten en dan nemen we even over énen de bus naar Galway. Met 20 minuten staan we midden in Galway, een studentenstad van 80.000 inwoners. Het is ook het bestuurlijke centrum van West Ierland. De naam Galway is afgeleid van de Ierse naam van de rivier de Corrib dat in het Iers Goullimh heet. Het is al heel lang bewoond want er zijn spullen gevonden uit de bronstijd. Maar in 1124werd er een kasteel gebouwd en daaromheen kwam de stad tot stand.
We lopen de stad in en het is er heel gezellig. Heel veel mensen op straat en ook wordt er heel veel muziek gemaakt, van alles wat. We gaan het Museum bekijken en daarna lopen we langs de rivier naar de Kathedraal die in 1965 gebouwd is. We lopen de winkelstraat weer in en gaan ook nog even het "Shopping Center" in. Heel veel winkels en ook hier van alles wat, maar de hoofdmoot is vrouwenkleding! De lucht betrekt wat en wij gaan zo langzamerhand naar de bushalte. Als we in de bus zitten miezert het weer. Bij de camper aangekomen is de 5 al weer in de klok geweest maar we gaan eerst aan de thee. Als we aan ons wijntje zitten, "Face timen" we met de familie Seevinck in Nijmegen. Ook daar gaat alles goed en Fré en Boris herkenden ons nog!
Dan is het etenstijd en als we het op hebben wordt het ook weer droog. Als alles weer in de kastjes zit nemen we een ontspannen houding aan!

1. Diane Honingh:
    7 september 2018
    En jullie hebben alle twee nog wel een nieuwe bril... nog niet goed aan gewend of de borden niet goed gelezen. Hahaha, illegaal gekampeerd!,
    En wat hoor ik nou.. heeft Tom de korte-broek- wedstrijd gewonnen dit jaar? Hij zit nu in zijn korte broek maar is vandaag voor het eerst weer in lange broek verschenen.
    Fijne avond! Dikke kus
  2. Rene Ouderling:
    8 september 2018
    Dit ben je eigenlijk als toerist verplicht te doen op het centrale plein van Galway.

Zonder gekheid. Mooie landschapsfoto's van de beekjes en riviertjes.
  3. Tineke:
    8 september 2018
    Ze vonden het heerlijk om jullie te zien en spreken!