Reken

29 juni 2020 - Groß Reken, Duitsland

Maandag 29 juni

Gisteravond nog tot half tien buiten gezeten, toen werd het fris.
Nadat Bep haar boek had uitgelezen nog een potje Scrabbel gedaan, Bep won met één punt verschil dus staat ze nu voor.
Vanmorgen bewolkt en om half negen begon het te regenen maar na een half uurtje scheen de zon alweer.
Na het eten de camper weer in orde brengen voor de volgende etappe. Maar eerst even het water en WC regelen voordat we om 10.15 vertrekken uit Nordkirche.
We rijden naar Lüdinghausen waar ook een waterkasteel staat. Er staan heel veel kastelen in Munsterland. Maar we missen de afslag en laten het kasteel links liggen. Wel gaan we op de eerst volgende parkeerplaats koffie drinken. We gaan weer verder over de 474 richting Dulmen. Maar even daarvoor "Umleiting" want de weg was afgesloten. De Tom Tom helemaal van slag, wist er geen eind meer aan! Maar wij volgden de bordjes en moesten een heel eind omrijden om via Coesfeld in Reken te komen. We kwamen om 11.55 aan op de camperplaats in Reken. Er stonden 3 campers waar er 20 kunnen staan dus plaats genoeg. Mooie camperplaats met ruime plaatsen en mooi gras. De camper geïnstalleerd, Bep de tafel gedekt en eerst gaan eten. Het was mooi weer geworden maar wel wat wind! Na het eten ik een verkenningsronde en bij de naastgelegen camping papier geld gewisseld voor munten die je hier nodig hebt om te betalen in de automaat.
Het is hier omheen een heel sportcomplex met voetbalvelden, zwembad, speeltuin, enz. Om half twee gaan wij lopend naar het stadje dat bijna 15.000 inwoners heeft. Het is het eerst vermeld in 869 en is in 1969 opgegaan in een grotere gemeente. Het is hier nogal heuvelachtig en het is nog best een stuk naar het centrum. Maar dat is niet echt mooi, heel veel nieuwbouw en ook het nieuwe Raadhuis staat daar. Ik nog even naar binnen omdat daar ook het informatiepunt is. Maar ze hadden weinig en dus maar weer terug gelopen. Kwamen langs de Aldi en daar nog wat boodschapjes meegenomen. Waren om 3 uur weer terug en meteen de stoelen er uitgehaald en lekker buiten gaan zitten. Er zijn weer wat campers bijgekomen en ook een touringcar, zo'n hele grote camper. Wij lekker op ons eigen terras aan de thee en ook later op dat zelfde terras een wijntje. Als het half zeven is gaat Bep naar binnen om het eten te bereiden.

1. Diane Honingh:
    29 juni 2020
    Jullie hebben nog mooi weer. Hier was het gisteren goed weer voor de was: zon en wind. Je moest het goed aan de lijn vastzetten want het waaide er zo af. Buiten zitten zat er hier niet in: je haar waaide van je hoofd. Vandaag was er ook niks aan. Wind, grijs en af en toe wat regen. Vond het ook best koud vanmorgen op de scooter (sanne had natuurlijk de auto nodig omdat ze bij mevrouw Hopman moest werken).
    Geniet van de laatste dagen! X
  2. Huberdina:
    29 juni 2020
    Lekker dat jullie mooi weer hebben, het is net wat Diane schrijft, je waait uit je verschoning,maar goed voor de was en dat heb ik ook gedaan, want we zitten morgen weer eens zonder water van 9 tot half 3 ze zijn nog steeds bezig komt geen einde aan.Jan is voor zover klaar op de boerderij, maar gaat woensdag naar de Wieringermeer, naar neef Mark,voor de rest geen schokkende gebeurtenissen op het dorp.Zien jullie a.s.woensdag,fijne dagen nog.