Wandelen naar het dorp

6 mei 2023 - Beas de Granada, Spanje

Zaterdag 6 mei

Het was half tien gisteravond toen we naar binnen gingen want het werd kil.  TV op de iPad gekeken tot we naar bed gingen.

Vandaag wordt Charles III gekroond tot Koning van Engeland. Een groot gebeuren daar, ook omdat het 70 jaar geleden voor het laatst was.

Ook nu is het nog wat fris buiten, 17gr, maar eten we toch buiten. Wat bewolkt maar grote blauwe stukken.

Om half tien gaan we naar het dorp, Baes de Granada, dat ruim 1000 inwoners heeft. Het ligt in een dal, ruim 100m lager dan de camping, op 1072m.

We vinden het een beetje rommelig maar heeft ook een camperplaats.

Lopen verder naar een plein waar ook het gemeentehuis is. We zoeken ook nog even naar de kerk en lopen eerst verkeerd maar vinden hem toch. De kerk, Parroquia de la Inmaculada Conception, werd van 1530 tot 1540 gebouwd. Maar ook deze kerk is op slot al hangt er wel een bord met Spaanse beschrijving en wat foto’s van het interieur.

We lopen terug en komen bij de Supermercado dat lijkt wel aangesloten bij de AH groep, want er ligt niet veel in deze winkel, ook staking? We nemen nog wel wat mee en beginnen dan weer aan de terugtocht, omhoog naar de camping. Drinken koffie en Bep kijkt een stuk van de kroning van Charles III, wat een heel gedoe is. Dan zien we ook nog van ons terras een Nederlander worstelen om zijn camper neer te zetten. Het lukt hem niet en heeft de hulp van de campingeigenaar nodig!.

We eten weer lekker buiten en als ik nog een ronde maak zie ik wel een wandelpad maar ik vind het te warm om verder te gaan, morgenochtend misschien. Bep nog een wasje en ik nog wat dingetjes rond de camper en verders maken we er een rustige middag van. Het is wat bewolkt en ook af en toe wat windvlagen maar niet hinderlijk.

Na de thee een wijntje en als de buren met de bus van half zeven terugkomen uit Granada maken we nog een praatje. Hadden een leuke dag gehad en in het Alhambra geweest maar waren nu doodmoe. Om 19.15 gaat Bep naar binnen om het eten te maken.

1. Diane Honingh:
    6 mei 2023
    Hier was het vandaag ook mooi weer. Wel wat broeierig. Wij nu op de terugweg vanuit de arena. Pffff… viel weer niet mee. Wat een slecht seizoen, wel historisch hoor ik net van Tom: voor het eerst in de clubhistorie niet gewonnen van Feyenoord PSV en AZ in de eredivisie. Nou… wees er maar trots op. 😡
  2. Tom:
    7 mei 2023
    Hahahaha, zelfs in Spanje hebben ze last van stakingen ;). Aan de kroning van Charles was te merken dat ze het protocol van een kroning in die 70 jaar nooit hebben aangepast, wat een gek gedoe!