Warm!

19 mei 2022 - Calpe, Spanje

Donderdag 19 mei

Gisteravond nog een tijd buiten gezeten en naar Eintracht- Rangers gekeken op de Ipad .Geen spectaculaire wedstrijd en de tweede helft binnen verder gekeken. Het bleef 1-1 en verlenging, dat heb ik niet meer gezien, was de wedstrijd niet interessant genoeg voor. Heb vanmorgen op teletekst gezien dat Eintracht met strafschoppen gewonnen had, jammer voor Giovannie van Bronckhorst.

Vanmorgen weer Spaans weer en al snel warm, dus de schaduw op zoeken!

Na de koffie ben ik naar het oude centrum gereden op de fiets. Bep vond het veel te warm en het was maar goed ook want het was een beste klim naar boven.

Want als je een kerk of kasteel zoekt, dan moet je altijd het hoogste punt opzoeken.

Het was best druk en ook veel winkelstraten.

Kwam uit bij de Tourist information en heb daar een kaart gekregen van het oude kleine centrum.

Was toch even zoeken door die kleine steegjes, maar ik vond toch de overblijfselen van het kasteel waar het allemaal begonnen is.

Ook de toren van de kerk waar ik ook niet ik kon.

Daar even rond gescharreld en dan weer naar beneden. Ook hier één richting verkeer en ook smal zodat ik het niet aandurfde om tegen het verkeer in te fietsen.

Kwam toch bij het strand en ook daar was het best druk.

Over de boulevard gelopen met de fiets aan de hand omdat je daar niet fietsen mag en er best veel politie is.

Nog wat foto’s gemaakt en dan weer terug naar de camper.

We hebben andere buren gekregen, een jong stel met een baby die het ook warm heeft denk ik, want af en toe hevig protesteert.

Bep heeft ondertussen brood en nog wat andere spullen bij de Aldi gehaald.

We gaan eten en ik was af en kom in gesprek met een Zweedse vrouw die hier al een maand is met haar man. Vindt het hier ook goedkoop als ze de prijzen vergelijkt met Zweden. Alleen de diesel al, kost in Zweden €2,50/L. Ook de drank is goedkoop, zegt ze, maar dat is gevaarlijk 😵‍💫

Na het eten een ontspannen houding en even uitzoeken waar we morgen heen zullen gaan.

Spanje verwacht een hittegolf en om nou weer naar het noorden te gaan heeft ook niet veel zin omdat het daar ook warm is. Een camping met een boompje zou wel lekker zijn.

Ik loop nog even naar de Aldi om brood voor morgenochtend te halen en loop door naar het strand ten noorden van de rots, wat ong. 800m lopen is.

Ook een mooi strand met zo de rots op de achtergrond.

Als ik terug kom gaan we thee drinken en houden ons verder rustig.

Een lekker koud biertje/wijntje gaat er wel in.

We eten weer buiten in de schaduw want in de zon is het nog warm.

Na de afwas gaan we de fietsen weer achterop zetten en opruimen wat we niet meer nodig hebben. We kunnen daarna nog heerlijk buiten zitten.