Catral

20 mei 2022 - Catral, Spanje

Vrijdag 20 mei

Gisteravond tot laat buiten gezeten maar de tijgermuggen werden vervelend en naar binnen gegaan.

Vanmorgen weer mooi weer maar wel veel wind! Om half 9 al 24 graden!

We maken alles weer rijklaar en na eerst de stroom te hebben betaald, afscheid van de Franse buren genomen, vertrokken we om half tien uit Calpe. De temperatuurmeter gaf al 30 graden aan!

Door Calpe heen en zo op de N 332. We kunnen de N332 blijven volgen maar komen dat door wat dorpen en steden en daar is het te warm voor. Dus nemen we de AP 7, de snelweg en voormalig tolweg. Om Allicante gaat de AP7 verder maar is een stukje tolweg. In Spanje zijn ze er mee bezig om op alle wegen de tol te laten vervallen en dat je dan een vignet moet kopen om op deze wegen te rijden. Nu is dat nog niet voor elkaar en zijn er sommige stukken nog tolweg. Gewoon de Tom Tom programmeren dat je geen tolwegen wilt rijden.

Komen dus op de A7, dat ook een vier baans weg is en rijden richting Elche.

We slaan af naar Catral dat ook onder Crevillente valt.

Komen bij de beoogde camping en ik ga naar de receptie en laat ons inschrijven.

Het is een kolossale camping waar meer dan 1000 plaatsen zijn. We krijgen een nummer toebedeeld en rijden daar naar toe.

Camper neergezet en geïnstalleerd. Meteen de luifel uit want het is warm 🥵

Dan koffie drinken en water kan ik op de plaats regelen, ook het vuile water.

Na het eten ga ik met de fiets op verkenning en zie hoe kolossaal deze camping is, van ons hoeft dit niet zo kolossaal. Maar ja, een mooie plek en voor vier dagen geboekt.

Heel veel Spanjaarden gaan er in het weekend op uit en rijden dan naar een camping, vooral met dit warme weer. Dus is het zorgen dat je voor het weekend een plaatsje hebt

Rij naar het enorme zwembad en er is ook een campingwinkel, kun je zien aan de prijzen!

Van alles te doen, Spa, zwemmen, gymnastiek voor ouderen, speeltuin, een winkel, enz.

Ook staan hier heel veel mensen met een vaste plek, het valt op dat er veel Engelsen zijn!

Ook niet veel Nederlanders.

Het is nu 15.15 en de thermometer geeft 38 graden aan onder de luifel!

Bep heeft een klein boompje gevonden, die schaduw geeft en daar ook wat wind is!

Maar het is veel te warm om wat te gaan ondernemen.

We drinken thee en we hebben Nederlandse buren, jonge mensen met twee kleine kinderen, en die komen even buurten.

Hebben voor het eerst een caravan gekocht, een tweede hands grote Tabbert van 18 jaar,  en zijn er al 4 weken mee door Spanje aan het rijden, hebben al veel gezien!

Zijn ook aan het kijken om hier in Spanje te gaan wonen. Er is veel wind en zijn luifel is al een keer losgewaaid. Staat nu stevig vast MET scheerlijnen!

Dan is het tijd voor een biertje en een koud wijntje. Morgen maar eens kijken in het zwembad!

We gaan achter de camper zitten omdat daar schaduw is met een windje.

Dan zetten we de camper anderhalve meter om zodat we voor en achter ruimte hebben om in de schaduw te zitten.

Bep maakt weer het eten en dat eten we achter de camper op.

Tijdens het eten krijgen we de Spaanse invasie, drie gezinnen met kinderen gaan tegenover ons staan. We wachten af hoe dat verloopt!

1. Diane Honingh:
    21 mei 2022
    Ik liep een paar dagen achter dus ben nu weer helemaal bij. Qua weer hebben jullie het inderdaad wel erg warm. Maar ja… koud en Regen is ook niks als je op reis bent. Hier was het vanmorgen best aardig weer, niet heel warm meer maar zon en blauwe lucht. Inmiddels is het helemaal bewolkt. Ik was net even bij de waslijn, maar echt lekker is het niet.
    Is het zwembad lekker?