Een warme dag!

15 juni 2022 - Salles, Frankrijk

Woensdag 15 juni

Gisteravond het laatste half uur, buiten op de Ipad, van Nederland-Wales gezien en het venijn zat hem weer in de laatste minuten. Penalty benut door Bale, 2-2, en twee minuten later met behulp van de springveren van Dumfries de bal doorgekopt voor de voeten van Memphis en 3-2,

Wij nog tot kwart over twaalf buiten gezeten want het was nu heerlijk buiten.

Vanmorgen begroette de zon ons alweer, maar we hebben eerst nog schaduw van de bomen.

Na het ontbijt wat klusjes en dan koffie drinken. Dat doen we onder een boom want dat is de beste schaduw die je kunt hebben.

Dan om 11 uur naar de fietsenmaker, want hij had gezegd dat de fiets dan klaar zou zijn.

Zag de fiets al buiten staan, met een nieuwe band, dus ik al blij.

Hij zat aan een kleine motormaaier te sleutelen en wij naar zijn “kantoor” om af te rekenen.

Hij zoeken naar het papiertje waar hij het bedrag op had geschreven wat het zou moeten gaan kosten.

51 euro afgesproken en hij zei geef maar 50, is ook goed. Ik hem een goede fooi gegeven want een nieuwe binnen en buitenband plus het arbeidsloon daar kom je in Nederland niet ver mee voor dat geld. Wilde het niet aanpakken maar ik zei; ik blij en U ook blij. Hij wenste me een goede vakantie en ik met twee fietsen op de camping aan waar ik na een dag vertraging het cadeau voor Bep haar verjaardag kon aanbieden!

Dan nog even naar de Carrefour waar het heerlijk koel is, dus niet vervelend om boodschappen te doen.

Na het eten ben ik alleen een fietstochtje gaan maken. Bep vond het te heet en wilde haar cadeau niet meteen in de strijd werpen!

De oude spoorlijn opgezocht en daar over het asfalt naar Mios een stadje van 4600 inwoners.

Onderweg alleen maar bossen en wat open plekken. Geeft schaduw en er is ook een windje dus niet vervelend om te fietsen. Ik kan goed tegen de warmte en dat is wat Bep niet heeft. Heb wel een hekel aan kou 🥶.

Mios is ongeveer 10km van Salles, een stadje met ook alle voorzieningen die bij ons steeds meer verdwijnen en dat je er dan verder voor moeten rijden.

Ik rijd naar de kerk,Saint Jean de Lacanau de Mios, die ook op slot is. Ik denk dat er geen mens meer overdag even wil bidden of zo! Daarachter een kerkhof met prachtige grote familiegraven.

Ook bij het parkje, het gemeentehuis waar in Frankrijk vaak ook de vlag van Oekraïne 🇺🇦 hangt.

Dan weer terug gegaan over het zelfde fietspad en kwam bijna niemand tegen.

Nog even gekeken waar de Aldi is en dan weer terug naar de camping.

Ik zag dat de kiosk bij de Carrefour open is en zag dat hij pizza’s bakt. Even gekeken en hij is open tot half elf dus vanavond pizza!

Ook vandaag is het weer erg warm, dus zijn we samen gaan zwemmen. Had nog wel wat voeten in de aarde want ik had niet de goede zwembroek aan volgens de badmeester ( gisteren was er niemand)

Dus weer terug en samen met Bep lekker afgekoeld in het zwembad.

Er komen weer enkele campers en caravans bij ons staan en daar maken we een praatje mee.

Lekker bakkie hete thee en als de vijf in de klok zit nemen we een koud biertje/wijntje.

Ik ga betalen want willen morgen weer een etappe verder.

Dan ga ik naar de kiosk om een pizza te halen.

Smaakte goed en ik hoef niet af te wassen!

Dan de fietsen er op en al vast wat opruimen voor vertrek morgen naar de volgende etappeplaats.

1. Diane Honingh:
    16 juni 2022
    Hahaha, moest je speedo uit de kast vandaan gehaald worden? Stomme Fransen