Op bezoek

2 oktober 2023 - Zwarte Haan, Nederland

Maandag 2 oktober

Gisteravond TV gekeken en vanmorgen bijna geen wind en wel nog bewolking.

Bep van binnen de boel weer opgeruimd en ik de fietsen klaargezet om naar Fred Boot te gaan die hier 10km vandaan woont. Fred is ook een ex Uitdammer die vorig jaar hiernaartoe is verhuisd.

Even voor tienen vertrokken we op de fiets naar Koehool wat ook een buurtschap is en dat onder Tzummarum valt.

Langs de hoge zeedijk waar op diverse percelen schapen lopen. Maar ook op het fietspad wat ze meteen gebruiken als openbare toilet. Dus we slalommen over het fietspad.

We arriveren rond half elf bij Fred en is verbaasd dat we op de fiets zijn. Hij had de buren verteld dat er een camper op het erf zou verschijnen !

Eerst een rondleiding gehad door zijn tuin die er net zo mooi bijgehouden bijligt als hij zijn tuin in Uitdam had. Ook een prachtige nieuwe auto, een hybride, vanwege zijn zonnepanelen op het dak die daarvoor de stoom opwekt.

Fred had voor gebak bij de koffie gezorgd en we konden lekker buiten zitten, onder zijn afdak. Het weer viel hier wat tegen, het was bewolkt met af en toe de zon. Maar de temperatuur was prima!

Veel gepraat en een broodje gegeten voordat we over drieën weer richting Zwarte Haan vertrokken.

Nu een andere route, over de Oude Bildtdijk en langs de Ouwe Faart waar allemaal dijkwoningen staan en ook enorme boerderijen. Dan een smal fietspad langs de Kouwe Faart die bij het HG Miedema gemaal uitkomt.

Om 4 uur zijn we weer bij de camper en ik zet meteen de fietsen achterop de camper terwijl Bep thee zet.

Ook nu is de temperatuur zo’n 20 graden en weinig wind.

Als Bep met het eten bezig is ga ik even in de administratie.

Na het eten gooi ik de vuilnis weg en een lichtflits en even daarna donder.

Ik het zeil over de fietsen gedaan en toen ik klaar was begon het te regenen.

1. Diane Honingh:
    3 oktober 2023
    Hier was het ook niet extreem zonnig hoor de hele dag. In de middag was er wel wat zon en was het ook best warm bij ons achter.
    Vandaag is het even andere koek helaas, meer wind en grijs!