Werkdag

25 april 2023 - Uña, Spanje

Dinsdag 25 april

Gisteravond dus laat gegeten en daarna TV gekeken. Wel een mooi programma van Dionne Stax die Nederlanders opzoekt die in Noorwegen of Zweden wonen. Ik snap niet dat sommige mensen in de kou en zo afgelegen gaan wonen maar ieder zijn meug.

Toen we naar bed gingen eerst nog even naar buiten waar het heel lang geleden was dat ik zoveel sterren heb gezien, maar wel koud buiten!

Dat was het vanmorgen ook toen we op de temperatuurmeter keken (9 graden) en dus de kachel aanzette en nog een half uurtje bleven liggen.

Na het eten ben ik de beheerder op gaan zoeken en nadat ik hem gevonden had, heb ik betaald.

Vroeg naar de wasmachine, die hier is, maar die was stuk! Dus besloten om dan maar met de hand te gaan wassen. Ik warm water gehaald uit de douche en Bep wassen. Nog een paar emmers spoelwater gehaald en een lijn gemaakt. Als de was hangt gaan we binnen nog even  cleanen en stofzuigen. Dan is het tijd voor koffie.

Na de koffie loop ik even naar het dorp om brood te halen bij de supermercado. De man zit buiten en loopt met me mee en pakt voor mij een groot stokbrood (€1,-). Dan loop ik het dorpje door en loop naar het kerkje, Iglesia Parroquial de San Miguel Arçangel. De naam is groter dan de kerk die ook op slot is. Ernaast het gemeentehuis en dan heb je nog enkele Hotels en een restaurant.

Ook langs het stuwmeertje Laguna de Uña dat hoger ligt als het riviertje Rio Jūcar waar Uña aan ligt. Het stuwmeertje wordt gevoed door het stroompje Barranco del Soccarado.

Als ik terug kom zit Bep te lezen terwijl de was droogt. Na het eten is alles droog en halen we het van de lijn en Bep legt het in de kast. Om 2 uur is al het werk gedaan en gaan we genieten van de zon en het heerlijke weer. Het ziet er naar uit dat het weer heel warm gaat worden in zuid Spanje maar daar hebben we hier geen last van.

Om 3 uur gaat Bep douchen en er komt ook een touringcar met zo’n 50 kinderen tussen de 7 en 10 jaar. Die gaan naar de andere kant van de camping en wij hebben daar geen last van.

Voetballen , spelletjes doen, rennen en zijn onbevangen met een leiding waar naar geluisterd wordt.

Na Bep ga ik ook douchen en na de thee nemen we nog lekker een glaasje.

Als het half zeven is gaat Bep zich met het eten bemoeien.

1. Tom:
    26 april 2023
    Mensen die afgelegen en in de kou wonen, was Dionne Stax toevallig op bezoek in Uitdam? Haha
    Het ziet er uit als een lekker rustig plekje, heerlijk! Totdat de hele plaatselijke basisschool langskomt, dat is dan weer wat minder.
  2. Diane Honingh:
    26 april 2023
    De genen van z’n opa hoor, die Tom. Grappenmaker.