Otta

4 augustus 2021 - Sel, Noorwegen

Woensdag 4 augustus

Gisteravond toch nog een paar campers er bij gekomen. Na de thee wil Bep de leiding weer nemen met scrabbel, maar dat lukt niet, ik win en sta op +1.

Het kacheltje moest aan want de temperatuur daalde flink dus ook in de camper. Maar ons elektrisch kacheltje kon het goed bijhouden.

Toen we naar bed gingen was het kraakhelder, geen wolkje te zien, maar wel koud.

Daarom besloten om ons kacheltje maar te laten branden, de nacht, om de overnachtingskosten er uit te halen!

Maar vanmorgen was het maar14 graden ondanks het kacheltje. Er was geen wolkje aan de lucht en dan maakt de zon het zo warm binnen.

Ik heb eerst water gehaald en de camper gewassen want die zag er niet uit. Bep was ook klaar en om 9.50 vertrokken we uit Oppdal. Maar ondanks de zon as het toch maar 12 graden!

We reden weer door een prachtig gebied en de weg klom steeds een beetje hoger. We kwamen op een soort hoogvlakte waar veel parkeerplaatsen zijn, ook om te overnachten. Die heb ik tot nu nog gemist, vrije plaatsen. We stoppen bij een pick nick plaats op 1048m hoogte en gaan daar buiten koffie drinken. Daarna rijden we weer verder en dalen af naar Dombas. Daar stoppen we op een groot parkeerterrein met diverse winkels. Het is daar dan ook druk. Wij gaan ook nog even de Coop in om brood te kopen. Ook hier is het goedkoop tanken, €1,45/L.

Als we de winkel uitkomen belt mijn zuster en verteld dat mijn tante Corrie is overleden, niet plotseling, ze was al jaren aan het sukkelen met haar gezondheid. Ze was de laatste van de elf kinderen en jongste zuster van mijn moeder.

We lichten enkele familieleden in en gaan dan weer verder.

We hadden besloten om vandaag niet ver te rijden omdat het mooi weer is, 22 graden en volop zon. Maar eerst gaan we eten en zoeken een camping uit niet ver uit de buurt. Maar dat was niets en dus nog een stukje verder, iets te zuiden van Otta. Prachtige plek, kijken zo op de rivier waar ze ook aan het Raften zijn. We maken er een lekkere rustige middag van en de korte broek kan weer aan!

Na de thee een wijntje/biertje en als Bep aan het eten begint ga ik even douchen.

We eten binnen want om 18.45 gaat de zon achter de berg en wordt het frisser.

De foto’s van vandaag krijgen een nummer anders hebben ze steeds hetzelfde commentaar dat het hier zo mooi is!

1. Rene Ouderling:
    9 augustus 2021