De Gulperberg

29 april 2021 - Schin Op Geul, Nederland

Donderdag 29 april

Gisteravond nog naar PSG-Manchester City gekeken. Eerste helft was duidelijk voor PSG en was de ruststand 1-0. Tweede helft kantelde de wedstrijd en had PSG weinig meer in te brengen en door een mazzeldoelpunt en vrije trap werd het 1-2.

Zou vannacht gaan regenen maar geen spat gehad. Vanmorgen scheen de zon en eerst een beetje bewolking maar later veel blauw in de lucht.

Bep nog een wasje gedaan en toen we aan de koffie zaten betrok de lucht.

Om 10.45 vertrokken en stukje binnendoor de A2 op. Rijdt snel want ook de spitsstrook is open en iedereen mag toch niet harder dan 100km/uur. We rijden tot Stein en dan de A76 op. Hier even een hevige bui met ook hagel er in! Afslag Voerendaal en dan neemt de Tom Tom ons mee op een toeristische trip door het Limburgse heuvelland. Erg mooi maar op een gegeven moment zien we een hoogtebord van 2,9m. Het zou net kunnen maar gokken het niet, dus omgedraaid en de toeristische weg weer terug. Door Ransdaal en Klimmen op Valkenburg aan. Daar komen we op de N595 die ons naar de camping in Schin op Geul leidt. Komen om 12.15 aan en het is slechts 9 graden! We hadden al via internet betaald dus een plaats aangewezen gekregen ende camper geïnstalleerd. Daarna eten het wasrekje buiten en de fietsen er af. Ik nog even een rondje gelopen over de camping maar dan terug naar de camper waar het lekker warm is.

Schin op Geul is een dorp van ongeveer 1500 inwoners en behoort tot de gemeente Valkenburg aan de Geul. Het ligt op 77m boven NAP. Het wordt voor het eerst genoemd in 847 maar daarvoor was ook al bewoning.

Hier staat de Sint Mauritiuskerk die in 1926 vergroot is en is sinds 1859 een bedevaartsoord. In de kerk bevinden zich de relieken van Sint Cornelis. Ook waren hier, begin 20ste eeuw kalkovens.

Als de was hangt en de fietsen in gereedheid gebracht zijn, vertrekken we om 14.45 naar Gulpen waar de panorama camping boven op de Gulperberg is. Het zegt al genoeg, dus flink klimmen de berg op! We moesten met volle ondersteuning en lage versnelling boven zien te komen en dat lukte! Mooi uitzicht maar je moet er wel wat voor doen! We kwamen om 15.20 aan bij het Chalet die Kees en Natascha met de kinderen hadden gehuurd voor deze week. Ook hier een mooi uitzicht. Kees was er nog niet, hij was vandaag de derde lus aan het fietsen van de Amstel Coldrace, zo’n 80km. Maar had pech, een lekke band! Het was ook best koud want wij waren hier met mutsen op en handschoenen aan gekomen (29april). Koffie gedronken en nadat Kees een bezoek had gebracht aan de douche,gezellig gezeten en een wijntje gedronken. Ook Bram en Annabel hadden hun verhalen en dat Bram talent heeft want die was ook op zijn gehuurde fiets met 8 versnellingen 3x de berg op gefietst. We konden ook blijven eten maar dat vonden wij te laat worden om naar de camping terug te rijden. Erg gezellig maar om 7 uur vertrokken en even over half 8 terug (de berg af!). Bep eerst de was er af gehaald die bijna droog was en ik daarna de fietsen onder zeil gezet. Het was best al laat toen we het eten op hadden maar we moeten verder niets deze avond en dat is ook wel lekker!

1. Anton van geemen:
    30 april 2021
    Hoi Bep & Bert Wel net zo als altijd een mooi verslag en prachtige foto,s. Zeg ik weet niet of je in de beurt van Echterbosch komt maar daar zit een neef van mij endie heeft daar een canper plaats het heet Annedaalse Hoeve hij heet Hans Stoffels ook nog met Goon gescharreld en hij heeft een wijngaard hoe kan je dat nou niet waar nemen Nu mensen het aller beste er mee mvg van Emmy & Anton
  2. Anton van geemen:
    30 april 2021
    Hoi Bert vergeten te vragen als jullie daarin stoppen bij Annen Daalse Hoeven doe ze de groeten van ons bvb hartelijk dank Anton
  3. Gon Blakborn-Broeder:
    30 april 2021
    Dat is lang geleden Anton, ongeveer 55 jaar. Hans Stoffels de naam weet ik, maar hoe hij er uitziet kan ik me niet meer herinneren. Volgens mij was hij wel lang. Maar jij hebt ook nog een goed geheugen. Weet wel dat he familie van jullie was. Bert & Bep jullie hebben gisteren beter weer gehad als hier in Waterland, we hebben de gehele dag regen gehad. Tuintje is weer lekker nat.
    Gezellig om elke morgen jullie verslag te lezen en de foto's te bekijken. Jullie veel plezier.
  4. Elaine & Wiebe:
    30 april 2021
    Leuk om te horen dat alles goed gaat. Onze zoon en zijn vriendin waren ook vorige weekeind weg. Zaterdag naar Zwolle via Texel en zondag in Maastricht. Remys Amerikaanse vriendin heeft duidelijk invloed op de route gehad!
  5. Kees en Ria:
    Hoi Bep en Bert,
    Hoorde van Gon dat jullie weer onderweg zijn. We gaan jullie ook weer regelmatig volgen. Leuk de verslagen en foto’s
    Blijven jullie eerst in Nederland? Veel plezier
    Voor Gon is het wel leuk weer iets over een oude liefde te horen.
    Groetjes
  6. Diane Honingh:
    Gezellig zo even bij Kees en Natas!! Sexy hoor broer, zo’n fietspakkie hahaha
    Hier viel het weer gisteren ook enorm mee. Het begon pas rond een uur of twee en was meer miezer dan hoosbui. Sanne appte dat het thuis (zoals Gon ook al schrijft) echt enorm regende. Dus dat hebben we mooi gemist!
    Ik ga m’n koffer inpakken. Morgenochtend weer naar huis. Kus!