Naar Naestved en regen!

25 augustus 2021 - Næstved, Denemarken

Woensdag 25 augustus

Gisteravond toen ik de vuilnis aan het weggooien was sprak ik nog onze Belgische buren die volgende week weer thuis moeten zijn omdat de vrouw nog aan het werk moet.

“We zijn er bijna” gekeken dat deze keer bij ons in de buurt was en wij dus veel herkenningsplekken zien zoals Edam en Volendam.

Vanmorgen bewolkt en later begon het te miezeren, ook was het fris!

Maar een visserman zat buiten achter zijn auto, in de luwte, zijn fuiken te boeten, die hadden denk ik visite van een paar krabben gehad!

Wij doen rustig aan en gaan eerst nog koffie drinken. Ook de verzorging van de camper is hier dik in orde zodat we om half elf vertrokken uit Rodvig.

We nemen de margrietroute, een toeristische route die over smalle wegen gaat.

Veel fietsers tegengekomen!

We rijden naar Naestved (42.000 inwoners) waar we op de camperplaats gaan staan. We stappen uit en gaan het stadje in met een lange winkelstraat. Veel winkels maar weinig volk op straat. Ook lopen we nog de VVV binnen die aan de voorkant van het Museum is gevestigd. Ook een mooi groot plein maar met allemaal moderne gebouwen eromheen. We lopen langs de St Peders Kirke die de oude kerk uit de 12e eeuw verving. Deze kerk dateert uit 1375 en de laatste renovatie gebeurde tussen 1977 en 1980

Als we terug komen gaan we eerst eten en als Bep heeft afgewassen begint het weer te regenen.

We dubben om verder te gaan maar dan zie je ook niets en hier hebben we een mooie plek en besluiten om hier maar te overnachten.

Ik ga mijn foto’s op de lap top zetten want daar heb ik nog geen tijd voor gehad en het regent toch!

Als ik klaar ben met de foto’s dan stopt het met regenen en even later ga ik nog even de stad in.

Ga ook even de kerk in en loop nog een stukje en zie dat er ook een haven is. Deze staat in verbinding met de zee en is dus zout water.

Als ik terug kom drinken we thee en krijgen Oostenrijkse buren. Maken een praatje en geven onze plattegrond want ze gaan even de stad in.

De zon schijnt wel maar er staat een behoorlijke wind en dus wordt het wijntje ook binnen gedronken.

Hier 100m verder staat een kiosk, waar je eten kunt halen. Daar ga ik dan naar toe, heeft Bep ook een makkelijke dag. De eigenaar is een Irakees die al 19 jaar in Denemarken woont en samen met zijn ouders, broer en zus uit Irak gevlucht was. Hij spreekt ook een beetje Engels gelukkig!

Als we het eten op hebben dan begint het weer te regenen. Hopen dat het morgen beter weer is!

1. Diane Honingh:
    26 augustus 2021
    En wat hebben jullie gegeten? Ik had ook een makkelijke avond, wij waren met Sanne en Tom uiteten: teppanyaki (nee, niet in het Okura deze keer maar in de Scheldestraat). Erg lekker gegeten en het was een gezellige avond.
    Vandaag valt het weer hier tegen, een beetje wat jullie gisteren hadden denk ik, alleen regent het hier (nog) niet. X