Adendorf

26 augustus 2020 - Adendorf, Duitsland

Woensdag 26 augustus

Gisteravond nog drie spelletjes Skib Bo gedaan en 1-2 voor Bep en ik sta al drie punten achter.

Dan nog naar het nieuws en weer gekeken en van het weer word je niet vrolijk. De storm Francis komt er aan en gaat met windkracht 9 te keer aan de kust van Nederland.

Afgelopen nacht begon het bij ons ook te waaien, vooral in de buien. Dus diverse keren wakker als de camper heen en weer stond te schudden. We staan wel tussen twee campers in, maar toch!

Vanmorgen nog steeds regen en wind maar gelukkig niet echt koud.

Wel even met de buren geappt of ons huis er nog stond vanwege de storm Francis en de vele regen. Maar gelukkig was er op de Bijenven geen bijzondere dingen gebeurd.

Dan de camper weer rijklaar maken en om 9.50 vertrekken we uit Schweiburg.

We zoeken de 437 weer op en rijden naar de tunnel die onder de Weser gaat. Dit was het enige stukje weg waar we droog bleven vandaag! Ook weinig foto’s want dat gaat moeilijk met regen.

We rijden richting Stage en halverwege slaan we bij Bremervörde af richting Rotenburg. Hier veel akkerbouw. Maar aan elke kant van de weg staan bomen en dan zie je niet zoveel. Ook is er heel veel wind en liggen er wat dode takken op de weg. Gelukkig niet zo groot, maar toch opletten!

Onderweg ook geen parkeerplaats te bekennen en we komen in Zeven waar een Lidl is met een groot parkeerterrein. Daar geparkeerd en koffie gedronken met een kleine lunch want het was al over half twaalf. Ik stelde nog voor dat Bep wat lekkers ging halen bij de Lidl maar ze wilde daar de regen niet voor trotseren.

Dan een weg binnendoor naar de Lünenburger heide. Het regent en waait nog steeds maar in het natuurpark is het heuvelachtig en veelbossen en heide,het zou bij mooi weer een mooi gezicht zijn geweest.

Ik ben daar ruim 50 jaar geleden ook al geweest, op oefening, als tankschutter. Met de trein vanaf Hardewijk, tanks ook op de trein, en dan een paar weken oefenen. Zag daar voor het eerst Duitse Leopard tanks die veel beter waren dan onze AMX 13!

We kwamen om 13.40 op de camperplaats in Lünenberg aan en zouden daar gaan staan. Plaats voor 61 campers maar helemaal vol! Er stonden er zelfs een paar “in de wacht” om als er iemand weg zou gaan hun plaats in te nemen. Wij wachten daar niet op en zocht een andere Camperplaats in de buurt. 8km verder was er ook één, in Adendorf. Wij daarheen en plaats genoeg. 30 plaatsen en 6 bezet. Camper geïnstalleerd en nog wat gaan eten want onze magen vroegen daarom!

Af en toe heel even droog maar daarna weer veel regen. Thee gedronken en daarna maar een wijntje genomen. Vandaag een dag om snel te vergeten!

Bep maakt eten en zowaar laat de zon zich even zien! Ik maak nog een rondje en zie dat we bij een enorm sportcentrum staan, IJshal, Sporthal, fitness, voetbalveld, hokeyveld, noem maar op,het is hier aanwezig. Ook nog gekeken naar een winkeltje maar alleen een ijssalon en hotel,  verder niets

1. Diane Honingh:
    27 augustus 2020
    Ja, wat een treurig weer was het gisteren. Hier is het vandaag een rustige dag qua weer, maar volgens mij komt er morgen weer regen. En toch voorspellen ze een mooie nazomer. Laten we het hopen..

Ik nu lekker weekend. Geen plannen, alleen Tom weer voetballen (beker thuis tegen EVC)! Kus