Geeste

22 augustus 2020 - Soest, Nederland

Zaterdag 22 augustus

Gisteravond nog een poos buiten gezeten en toen de zon een tijdje weg was zijn we naar binnen gegaan.

Nog twee spelletjes Skip Bo gedaan die gelijk eindigde

Vanmorgen mooi weer en de sanitaire handelingen binnen verricht. Er zijn wel doucheruimtes en WC’s maar in deze Corona tijd maken wij alleen gebruik van onze eigen voorzieningen.

Na het ontbijt de camper weer up to date maken voor de volgende trip.

Half tien vertrokken en er waren nog wat “umleitungen” voordat we de Rijn overstaken naar Emmerich. Daar pakten we de A3 en even voor de afslag naar Borken koffie gedronken. Daarna komen we weer langs Borken met de burcht Gemen waar we dit voorjaar zijn geweest.

Komen op de snelweg A31 en die volgen we 65km. We slaan af naar Lingen waar de beoogde camperplaats voor vandaag is. Daar aangekomen staat hij helemaal vol (30 plaatsen) Maar dat komt ook omdat er veel campers meer plaats gebruiken en er zo 10 minder kunnen staan. Heb nog wel even rondgekeken of we ergens tussen pasten maar dat was niet het geval en niet gezellig. Even overleggen en een andere camperplaats gevonden, 11 km daar vandaan. Bij een groot stuwmeer dicht bij Geeste. Kunnen 65 campers staan en er stonden er veel. Maar op een zijveld stonden ook wat campers en daar zijn wij ook gaan staan. Veel tussenruimte en op gras, mooie plek, maar geen voorzieningen. We gaan eerst eten en daarna heerlijk buiten in de zon zitten. Bep lezen en ik in de administratie. Als het drie uur is gaan we naar boven waar het               “ Speigerbecken” is aangelegd. Dit meer is in de tachtiger jaren aangelegd als koelwaterbekken voor de twaalf kilometer verwijderde kerncentrale van Lingen. Tegenwoordig is het een toeristisch gebied voor watersport, fietsen en wandelen. Er zijn diverse mensen aan het zwemmen in het, als ik de mensen zo zien, frisse water. We lopen nog wat rond en als we weer bij de camper zijn haal ik mijn fiets er af en fiets nog even naar Geeste, een dorp iets verder op. Maar daar is ook weinig te beleven en als ik daar ben rondgefietst ga ik weer terug want er komt een donkere lucht aan.

We drinken nog wel thee buiten maar om half vijf naar binnen want het begint te regenen. Binnen gaan we nog twee potjes kaarten die ik alle twee grandioos verlies!!

Maar om half zeven schijnt de zon weer en als Bep gaat koken ga ik buiten nog even verder met de administratie.

1. Diane Honingh:
    22 augustus 2020
    Hier vielen vanmorgen enorme buien. Vanmiddag scheen de zon maar buiten zitten was er hier op de Veenderijgouw niet bij: enorme wind!
  2. Huberdina:
    23 augustus 2020
    Hier is het ook niet veel bijzonders,gisteren geen deur uit geweest en vanmorgen was het huilen met de pet op, enorme regenbuien,het is halen en brengen en veel wind.