Geeste

23 augustus 2020 - Geeste, Duitsland

Zondag 23 augustus

Gisteravond naar onze serie,BOX21, gekeken. Maar voor de rest was er weinig aan.

Vanmorgen half bewolkt en zouden eerst hier vandaan maar toch maar besloten om hier nog een nachtje te blijven.

Het weer zag er voor de middag niet goed uit dus vroeg koffie gedronken en ik de fietsen er af gehaald.

Dan het stuwmeer rond gefietst dat korter was dan ik dacht. Ook uitzicht op de kerncentrale bij Lingen die in 1988 in gebruik is genomen en in 2023 wordt gesloten wegens de Energiewende. Daarna nog naar Geeste gereden (ruim 11.000 inwoners), maar op zondag niets te beleven.

Het begon te spatteren en dus terug naar de camper. Daar het Scrabbelspel tevoorschijn gehaald en een potje gespeeld. Ook dit kon ik niet winnen.

De lucht klaarde op en de zon kwam er halverwege de middag weer door. De stoelen buiten gezet en buiten gaan zitten lezen en zondag gehouden. Ook de thee drinken we buiten en ik vat het plan op om nog een stukje te gaan fietsen. Bep gaat niet mee want vertrouwd de lucht niet.

Ik fiets naar Biene, een dorpje iets ten zuiden van ons en heeft 900 inwoners. Het dorp werd in de nadagen van WOII zwaar gebombardeerd en het overgrote deel in puin gelegd. Het heeft ook nog een kleine begraafplaats van Duitse soldaten die bij Rees gesneuveld zijn bij de strijd om de Rijn. Zover ben ik niet gekomen want de lucht betrok en ik dacht, snel naar de camper voordat het gaat regenen. Maar halverwege kwam er een stortbui en ik schuilen, met nog drie lotgenoten, onder en achter een dikke boom. Daar gewacht tot de ergste regen over was en terug naar de camper. Bep was niet blij toen ik met mijn natte zootje terug kwam. Ik andere kleren aan en de natte buiten gehangen want het was inmiddels weer droog. Dan hebben we de vijf in de klok maar vervroegd en wat genomen wat de stemming doet stijgen!

Als Bep met het eten gaat beginnen ga ik even de dag op papier zetten