Oberweser

8 september 2020 - Oberweser, Duitsland

Dinsdag 8 september

Gisteravond nog wat stukjes van Nederland-Italië gezien en zag dat Italië verdiend won met 0-1

Vanmorgen mooi weer al was het wel wat fris want toch het kacheltje even aangehad.

Na het eten de boel weer opgeruimd en naar de stortplaats gereden zodat alles weervol en leeg is als we bij de volgende halte aankomen.

We vertrekken on 9.55 uit BadSooden-Allendorf. We rijden weer door een prachtig gebied, eerst langs het riviertje de Werra en daarna langs de Weser.

Het is maar een klein stukje rijden want we zijn om 10.20 op de volgende camping/camperplaats.

Aardige vrouw achter de receptie (ik mondkapje op, zoals overal waar je naar binnen gaat) en ons ingeschreven. Betaal maar als jullie weg gaan!

Mooi plekje gevonden aan de Weser met een tegelplateau voor de deur.

Stroom er open stoelen eruit en eerst koffie drinken. Er is ook een wasmachine waar we gebruik van gaan maken. Het is prachtig weer en de fietsen er af een een lijntje gemaakt.

Maar eerst eten want de was is om half twee klaar.

Als de was hangt gaan we in een relaxte pose aan de Weser zitten.

Windje en een zonnetje doet de was goed. Loop nog even naar het dorpje wat eigenlijk niets voorstelt, kleiner dan Uitdam en niets te beleven.

De lakens kunnen weer op bed en ook de rest van de was kwam droog.

Als we aan de thee zitten is de lijn leeg en is alles weer droog in de kast!

We zitten nu wel aan de andere kant van de camper want daar is het luw en het windje is fris.

Ook het wijntje smaakt goed en we zijn tevreden over deze dag, veel gedaan.

Als de zon achter de bergen verdwijnt gaan we naar binnen, Bep maakt weer eten voor ons wat weer heerlijk smaakt.

Als ik de vuilnis weg ga gooien is de wind helemaal weg en is het nog lekker buiten.

Maar het is te laat (8uur) om nog buiten te gaan zitten want het wordt toch frisser.