Wessenhütte

9 september 2020 - Oberweser, Duitsland

Woensdag 9 september

Gisteravond vond Bep, omdat we onder schone lakens slapen, zelf ook even onder de douche moesten, aldus geschiedde.

Niets bijzonders op de TV dus één spel Scrabbel gedaan dat Bep won en nu dus voor staat.

Toen we naar bed gingen was de lucht vol sterren maar het was niet koud!

Vanmorgen, kleine wereld, het was mistig.

Bep had nog een wasje en dat in de wasmachine gestopt voordat we eten gingen.

Als de was hangt gaan we eerst koffie drinken.

De mist trekt op en als de zon doorkomt gaan we een stuk fietsen.

We rijden stroomopwaarts naar Reinhardshagen, een plaatsje 11 km verderop.

Daar zijn wat winkels en Bep scoort nog enkele kledingstukken. Daarnaast een supermarkt die ook belegde broodjes verkoopt en die meegenomen.

We fietsen het mooie dorp door met ook veel vakwerkhuizen.

Daar is ook een veerpont die ons naar de overkant brengt. Het is ook zo’n pont die dmv staaldraden en schuin op de stroming naar de overkant gaat.

Daar komen we in Hemeln (?) waar je wordt ontvangen met een groot terras! Maar dat zit vol en niet Corona veilig om daar te gaan zitten. (We zijn boven de 70 dus in de risicogroep!)

We nemen het Elbefietspad nu dus stroomafwaarts en komen door een paar leuke dorpen.

In Glashütte is een mooi bankje onder een boom en daar gebruiken we de meegenomen lunch.

Even verder een Benedictijner klooster en ook een begraafplaats daarvan.

Via Bursfelde komen we langs onze camping waar we de camper zien staan en de was zien hangen.

Dan komen we in Oedelsheim waar een pontje is maar enkel op vrijdag, zaterdag en zondag vaart in deze tijd.

Dus moeten we nog 3km verder fietsen omdat daar een brug is. In Oedelsheim is ook een grote camping die wij ook op het oog hadden. Gelukkig niet heen gegaan want het was er erg druk!

De brug over bij Gieselwerder waar ook een grote camping is. Maar ook deze camping erg vol!

Wij rijden zo terug waar langs het fietspad allemaal fruitbomen staan. Prachtige rode appels en peren maar onbereikbaar voor ons. Na een prachtige rit op de fiets van bijna 40km komen we weer terug bij de camper.

De was is droog en kan opgepakt worden.

Dan is het al weer theetijd, de dag vliegt om!

In Hohenfelden hadden we de slechtste plaats op de camping, nu denk ik de beste plaats.

Sommige mede kampeerders kijken met jaloerse blikken onze kant uit!

Ook het wijntje smaakt weer goed en we gaan naar binnen als Bep het eten gaat maken.