Parkeerplaats A1

11 september 2020 - Holten, Nederland

Vrijdag 11 september

Gisteravond wilde Bep nog douchen en was net op tijd klaar om naar de beste zangers te kijken.

Vanmorgen op tijd er uit en het was mistig! Eerst de kachel aan was het was fris binnen!

We hadden gisteravond ook buren gekregen die de camper vlak voor onze neus zette terwijl er plaats genoeg is. Maar je hebt van die mensen!

De camper weer van het vuile water ontdaan en vers water er weer in.

We vertrokken om 9 uur en het was slechts 8 graden

We hebben de tijd dus gaan helemaal binnendoor.

Als we bij Gieselwerder de heuvel op gaan is de mist verdwenen en is het prachtig weer, alleen 9 graden! We rijden door het prachtige Thüringer Wald, waar ook heel veel windmolens staan.

Dan een stukje 44 en afgeslagen naar de 33 waar we even voor Paderborn koffie gaan drinken.

Na Paderborn afgeslagen naar Münster en eerst getankt. Evenveel liters als Euro’s!

Bij Beilen gestopt om bij de Aldi nog wat boodschappen te doen.

Rondom Munster was het druk

Op de rondweg bij Münster op een parkeerplaats gegeten, rustig aan want we hebben de tijd.

Dan hebben we ook nog een “Umleitung” maar komen, als we de borden volgen, toch weer op de goede weg.

We passeren de grens om ong. 3 uur, rijden langs Enschede op de A35 en komen zo op de A1.

Zo’n 15km voor ons einddoel vandaag stoppen we op een parkeerplaats en nemen wat drinken en gaan op een bankje zitten in de zon al is het maar 19 graden.

Ik neem deze tijd waar om het verslag van deze dag te maken.

Dit keer geen foto’s want daar heb ik de tijd niet niet voor.

Ik heb dit al eerder willen vertellen maar je ziet in Duitsland bijna geen Tesla’s. Ik denk dat de afstanden daar te groot voor zijn en de Duitsers op de Autobahn liever 200km/uur willen rijden maar dan is hun accu zo leeg. Ook heel veel windmolens en bijna geen rotondes. Wel veel stoplichten waar je 70km/uur mag rijden en daar veel met flitscamera’s op wordt gecontroleerd.

Wij gaan zo naar Lettele en hoop daar de familie weer te ontmoeten.

Maandag gaan we weer verder met het blog.