Weissenhütte

10 september 2020 - Oberweser, Duitsland

Donderdag 10 september

Gisteravond weer weinig op de TV. De meeste zenders hebben een praatprogramma, waar heel soms wel leuke gesprekken uit voortkomen maar meestal vind ik het niks. Maar ook die mensen aan tafel zullen wel wat willen verdienen!

Dus het Scrabbelspel gepakt en het werd wéér gelijk.

Ook nog een klein buitje gehad net voordat we naar bed gingen.

Vanmorgen wel fris maar de zon schijnt en ziet het er mooi uit.

We blijven vandaag nog hier aan de Weser om dan morgen te vertrekken naar Lettele waar we met de familie bijeenkomen. De afstand valt mee en willen binnendoor want we kunnen toch pas om 5 uur in het huis.

We drinken eerst koffie voordat we naar Bodefelder vertrekken. Heb Bep overgehaald om daar nog wat boodschappen te doen bij de Edeka. We gaan weer over de “fruitbomenweg” naar Gieselwerder. Daar de brug over de Weser over en links af naar Bodefelder.

Ook dit is een mooie rit en komen in Lippoldsberg waar een mooie camperplaats is.

Stukje verder ligt dan Bodefelder. Even doorheen gereden en dan naar de Edeka. De boodschappen meegenomen en weer terug naar de Weser gefietst om de “weserfahrradweg”  route weer terug te gaan volgen. Bij Lippoldsberg is ook een pontje waar je mee naar de overkant kunt.

Om dan via de andere kant weer terug te gaan. Wij niet gedaan, dezelfde route terug. Komen langs een enorme houtskoolfabriek en langs fruitbomen die mooi in een rijtje staan in het land en dus niet voor de langsrijdende fietsers zijn!

Over de brug naar Gieselwerder en daar ook nog even rondgekeken. Zagen een bestelwagentje staan met gebraden Hahn. Maar had ook patat dat wij kochten en op een bankje er tegenover opaten lekker in de zon.

Dan weer terug over de “fruitbomenweg” en waren om 2 uur weer terug.

Ik de fietsen er meteen weer achterop gezet en Bep de boodschappen opruimen.

Dan wat voorbereidingen voor morgen en de foto’s op de laptop gezet voordat ik ze kwijt raak.

Dan lekker in de zon gaan zitten want vandaag ook lekker weer.

Ook de thee drinken we buiten en daarna betalen, kunnen we morgen zo weg!

Zo in de namiddag is het heerlijk geworden en zitten we onder het genot van nog even na te praten over de afgelopen weken. We hebben weer veel gezien, in het begin was het weer wat minder maar ja, dat heb je niet in de hand. Frankrijk heeft erg mooi weer, de zon schijnt volop, maar heeft andere problemen. Veel Departementen gaan op Oranje en daar zit je ook niet op te wachten.

Terwijl Bep met het eten bezig is ga ik dit even in elkaar flansen.

We gaan dus morgen naar Lettele en daarna zullen wij bekijken wat de mogelijkheden zijn om de reis voort te zetten.

We gaan dus een paar dagen uit de lucht maar na het weekend zullen jullie horen hoe het een en ander is verlopen.

1. Kees:
    10 september 2020
    Prachtige foto’s weer! Tot morgen! Zin in!!!