Addersbury

26 augustus 2018 - Adderbury, Verenigd Koninkrijk

Zondag 26 augustus

Gisteravond dus rustig tot 10 uur want toen dachten we eerst aan onweer maar het dorp hier tegenover bracht een heel mooi vuurwerk tot dik over half elf. We konden het mooi zien door de voorruit.
Vannacht enkele buitjes gehad en om 7 uur even de kachel aangezet om de kou uit de camper te halen. Na het eten de boel weer rijklaar te maken en om 8.15 vertrokken we richting haven van Duinkerke. Dat is een ritje van 10 minuten en stonden in de rij om de papieren te controleren.
Alles is al bekend van je omdat je van tevoren geboekt hebt.
Dan de controle door de Franse douane en even later ook de Engelse douane.
Daar wordt je gecontroleerd en een Politie dame die de camper van binnen wilde zien. Haar woorden waren:" cette une beau camping car" , keek in de kasten en onder het bed en zelfs in de koelkast! Dan doorrijden en opstellen voor de Ferry.
Om 10 uur gingen we aan boord en met de rugzak met spullen naar boven gelopen en een plaatsje gezocht. Daar gaan zitten en de Ferry vertrok om 10.15. Ik nog wat foto's gemaakt, het was prachtig weer om te varen, weinig wind en veel zicht. Maar halverwege werd de wind toch sterker en begon het onder de kust van Engeland wat te motregenen. Om 12.03 meerde we aan en een kwartier later reden we in Engeland, LINKS! Met de meute mee door Dover naar de A20 die later overgaat in de M20. Veel wegwerkzaamheden waar de max snelheid beperkt was. Het begon te regenen en de temperatuur zakte naar 12 graden! Dan komen we op de ringweg om Londen heen en enorm druk met af en toe een file waar we soms stil komen te staan. Het is wel een uur vroeger maar onze biologische klok heeft daar maling aan en de maag begint te knorren.
We zouden op de eerste parkeerplaats stoppen als we de M40 op zouden gaan. Maar dit hield zoveel op dat Bep onder het rijden een broodje klaar maakte. Toen we op de M20 zaten reed het goed door en na 10 km was er een parkeerplaats waar we stopten om de camping in te toetsen waar we heen zouden gaan. Ook nog een kop koffie en wat gegeten en om 15.05 vertrekken we weer voor de laatste 75km. Maar.... we zouden de oprit van de M40 nemen en daar kwamen auto's terug, tegen de rijrichting in! Het stond helemaal vast op de M40! Wij maar een beetje met de stroom mee gereden over een andere weg maar hoe nu verder? Een binnenweg ingeslagen en op een gegeven ogenblik een parkeerplaats opgezocht en op mijn telefoon gekeken waar we nu precies zaten en een plan gemaakt hoe we dit konden omzeilen! Dan is het goed als je ook een kaart bij je hebt! Dus binnendoor over een heuvelachtig landschap, het regende nog steeds en er stonden enorme plassen beneden van de heuvels. Je moest soms de andere weghelft nemen omdat jou baan een rivier was! Door dorpjes en heeeeel veelrotondes kwamen we in Addesbury waar een camping zou zijn. Maar het hek was dicht en een stukje verder gereden naar een Pub en daar gevraagd naar een camping. Op een gegeven ogenblik waren er drie mensen bezig om een camping te bellen voor ons. Ik had nog voorgesteld om bij hun te parkeren, daar te eten, en dan daar te overnachten maar ze hadden geen geschikte parkeerplaats voor ons. Maar wij naar de camping gereden die ze voor ons gevonden hadden, The Pig's Place! Ik weet niet of ze dat vonden dat bij ons paste maar wij er heen gereden. Ze hadden nog net een plaatsje, zonder stroom. Het is een boerencamping met heel veel varkens en ook veel kippen. Aan een kanaal met van die typische engelse kanaalbootjes. De camper neergezet en Bep een wijntje ingeschonken terwijl ik een rondje camping maakte. Een winkeltje met streekproducten, een afhaalmaaltijdenshop (alleen varkens of kippenvlees)en een bar aan het kanaal met bankstellen die om 18.00 uur open gaat. Wij kunnen hier nog geen gebruik van maken omdat we nog niet gepind hebben en bijna geen Engels geld bij ons hebben. Dus na het wijntje maakt Bep weer wat lekkers en ook dit smaakte weer heerlijk. Nu even aan de administratie en Bep even TV. Ik Studio Sport gemist, vergeten dat het hier een uur vroeger is!

1. E.J. Klok-Assink:
    27 augustus 2018
    Hallo Bep en Bert,
    We gaan jullie weer op de voet volgen!
    De regen die jullie gisteren hadden, hebben wij vannacht en vanochtend gehad.
    Zo te zien hadden de varkens genoeg om in te poedelen!
    We wensen jullie een hele leuke reis en hopelijk goed weer.
    Groetjes, Els en Pier.
  2. Diane Honingh:
    27 augustus 2018
    Jemig pa... studio sport vergeten! Nou ja, Ajax was saai en Feyenoord zorgde er in de laatste 15 minuten voor dat ze toch niet zo lekker aan hun doelsaldo werkte.