Ballyshannon

4 september 2018 - Ballyshannon, Ierland

Dinsdag 4 september

Gisteravond toen we naar bed gingen was het kraakhelder. Miljoenen sterren aan de hemel maar dat kwam ook omdat de plaats waar we stonden behoorlijk donker was.
Maar een heldere lucht betekend wel dat het fris is en daarom vanmorgen eerst even de kachel aangezet voordat we uit bed stapten.
Nu was het bewolkt en bijna geen wind maar toch maar 14 graden.
Om 9.15 vertrokken we uit Dunfanaghy, over de N56, de "Wild Atlantic Way". Deze route gaat langs de gehele westkust van Ierland. Onderweg nog een paar watervalletjes gezien voordat we tankte in een dorpje. Dan weer verder en we zagen op de heide witte zakken liggen wat later bleek dat er turf in zat. We rijden over de brug die over de rivier de Gweebara gaat en er net over gestopt om koffie te drinken. Dan weer verder en verschillende wegwerkzaamheden tegengekomen. Ze zijn op sommige plaatsen de weg aan het verbreden omdat hij op sommige stukken (te) smal is!
Ook nu rijden we weer door een prachtig gebied wat af en toe wel op Schotland lijkt.
Zo rijden we door naar Donegal, daar is ook een kasteel in het centrum maar ook hier is een weg afgesloten en kunnen we er niet komen. We eten net even buiten het stadje en rijden naar de camping in Ballyshannon. Daar zouden we één of twee nachten blijven staan als er wat te doen is.
Daar dus ingeschreven en een plaats uitgezocht want het is hier niet druk. Ook maar voor één nacht want er zijn een paar plaatsen bezet en het dorp is te ver om even naar toe te gaan.
Maar we hadden ook een werkmiddag bedacht. Er was een wasmachine en droger en daar heeft Bep dankbaar gebruik van gemaakt. Ook de stofzuiger werd in gebruik gesteld en ik met het water bezig en hand en spant diensten verlenen. Dan de lap top tevoorschijn gehaald en de foto's daar op gezet. Bep nog wat met de hand gewassen en achter op het rekje gehangen.
De zon is weer gaan schijnen dus we treffen het! We staan aan een stuwmeer dat voor stroomvoorziening dient. Ook komt er nog een Italiaans gezin, met hun gehuurde camper, die we bij de Rope Bridge gezien hebben. Het is al bijna 7 uur als Bep zich met het eten gaat bemoeien.
Als het eten op is en Bep aan de afwas is, zien we de zon onder gaan. (8 uur)

1. Diane Honingh:
    4 september 2018
    Wat klopt er niet in deze zin:

Als het eten op is en Bep aan de afwas is

Volgens mij staat in de zin er boven dat ze ging koken. Lieve pa... als je hebt gekookt hoef je niet af te wassen!!!

Dikke kus!!
  2. Rene Ouderling:
    5 september 2018
    Mooie landschappen daar!
    Zag op het kaartje van Ballyshannon dat jullie vlak bij "Cliffs of Magho" zijn. Aan de A46 bij het meer "Lower Lough Erne" Vond een filmpje hiervan op youtube.