Crossmolina

5 september 2018 - Crossmolina, Ierland

Woensdag 5 september

Gisteravond toen we naar bed gingen geen sterren en ook vanmorgen bewolkt.
Nog even gebruik van de douche gemaakt en nadat we gegeten hadden en de camper rijklaar was zijn we om half tien vertrokken uit Ballyshannon. Langs het stuwmeer naar Enniskillen. Ik dacht " wel mooi langs zo'n stuwmeer" maar er was weinig te zien omdat er heel veel bomen waren, het leek wel alsof we door een bos reden. In Enniskillen aangekomen zouden we naar het kasteel gaan kijken maar het parkeerterrein van het kasteel was gratis maar daar weten meer mensen van want dat stond vol! Wel even rondgekeken maar toch maar verder gegaan. We waren Enniskillen net uit toen er een bord stond dat e weg was afgesloten en een omleiding moesten volgen. De doorgaande wegen zijn niet breed maar de binnenwegen zijn slechter en nog smaller op vele punten. Maar ook de vrachtauto's moeten deze weg nemen en als je er een tegen komt en je wil je spiegel niet kwijt kan je beter even aan de kant gaan staan! Ik denk wel dat deze omleiding zo'n 20km was. Als we weer op de hoofdweg zitten zoeken we een parkeerplaats om koffie te drinken. Mooie plaats, bij een speeltuin en een meer met toiletgebouw maar ook met een hoogtebalk die nu open stond. Even voor Sligo begon het wat te regenen en we reden door een mooi gebied alleen jammer dat het regende. In Sligo ook een Abdij en een kathedraal maar hier op het parkeerterrein hoogtebalk waar we niet onder door kunnen. Wel de Abdij en Kathedraal gezien maar vanuit de camper. Dwars door het centrum waar het ook erg druk was. Bij een Spar kocht Bep brood en dan weer verder naar  Templeboy waar we op een parkeerplaats gingen eten. Het is halen en brengen, dan weer zon en dan weer een bui regen. Net voor Ballina is er controle door de politie en ook wij moeten stoppen. De man vraagt waar we vandaan komen en wenst ons een goede reis verder (take care). We rijden door het mooie en drukke stadje Ballina en na 10 km zijn we in Crossmolina waar een camperplaats is. De Tom Tom juffrouw stuurde ons twee keer de verkeerde weg in zodat we bij een klooster terecht kwamen. Dan door het dorp een andere weg genomen en kwamen achter het klooster uit bij het meer, Lough Conn. Bij een haventje met een toiletgebouw en water. Er staat nog een camper beneden bij de haven en dat is een Nederlander. Als de camper staat gaan wij even een ontspannen houding aannemen. Het weer is nog steeds wisselvallig. Na de thee zijn we weer toe aan ons wijntje en hebben een face time gesprek met de familie op Marken. Ook daar is alles weer in het gareel, school, opvang, zwemles en werk natuurlijk. We eten wat laat maar wel weer lekker.