Tralee

13 september 2018 - Tralee, Ierland

Donderdag 13 september

Gisteravond toen we naar bed gingen was het weer heel helder met miljoenen sterren aan de hemel.
Dus vanmorgen fris in de camper dus eerst het zoemertje aangezet voordat we uit het bed stapte.
Stukjes blauw in de lucht maar overwegend grijs! Na het eten en de koffie zijn we het stadje in gelopen. Tralee is de hoofdstad van het graafschap Kerry en heeft ruim 20.000 inwoners. Het is gesticht door Engelse kolonisten in de 13e eeuw. In 1580 werd het plat gebrand als staf voor de opstand tegen Koningin Elisabeth I. Tralee wil zich promoten voor de toeristen en heeft een internationaal festival, The Rose of Tralee, wat in augustus duizenden mensen trekt en heeft één van de mooiste golfbanen van Ierland. We lopen over de Rose Walk naar de grote rozentuin in het park. Heel veel verschillende soorten rozen zijn hier en het is een prachtig gezicht om te zien en het ruikt er heerlijk! We lopen naar de St John's kerk die volgens mij niet erg oud is. Daarna komen we in de winkelstraten van Tralee. Heel veel winkels en ook aardig wat mensen op straat. Ook een enorme supermarkt, midden in het stadje, waar we nog wat nodige dingen kopen. Maar er is ook een Penney's waar Bep naar binnen gaat. Ervoor is een bankje en ik wacht wel op je zei ik. Ik zat naast een oude man van een jaar of 70 en hij was niet zo bespraakzaam. Dus ik wat begonnen en hij had in de scheepsbouw gewerkt en ook 3 jaar in Rotterdam en Spijkenisse gewerkt. Hij zat daar ook omdat elke dag een straatmuzikant daar mooie liedjes ten gehore brengt, van Bob Dylan en REM en meer van dat soort muziek. Maar Bep komt terug, zonder tasjes, en lopen wij nog een paar straten door. Ook het Courthouse zien we, een soort Griekse tempel maar dan van deze tijd. Zo lopen we weer terug naar de camping en gaan eten. Na het eten gaat Bep nog wat wassen en ik ga een wandeling maken om de stad heen. Loop langs het Aqua Dome, een zwemparadijs waar de gasten van de camping 50% korting hebben. Zie ook even verder het theatergebouw dat een beetje op een kasteel lijkt. Ook het Ashe Memorial Hall waar het museum van Kerry is ondergebracht. Maar verders zijn hier niet echt oude gebouwen. Zo loop ik weer door de prachtige rozentuin waar de rozen nog prachtig in bloei staan en het er heerlijk ruikt! Zo kom ik weer bij de camper waar Bep haar was aan het rekje hangt.
Bep gaat stofzuigen en ik ga de buitenkant van de camper even wassen want die ziet er niet uit! Dan is het al lang theetijd, wat gaat de tijd toch snel, en dat drinken we binnen al zou het buiten kunnen maar de zon verdwijnt af en toe achter de wolken en dan wordt het fris. Ook het wijntje is over tijd maar geen gevolgen, het smaakt evengoed prima. Als Bep het eten gaat maken is de was bijna droog en haalt ze het naar binnen. Het bed is verschoond dus ik verplicht douchen en Bep natuurlijk ook!

1. Diane Honingh:
    14 september 2018
    Jammer dat je er niks naar je zin was bij het winkelen mam! Wat trouwens een prachtige rozen! En ook een mooie camping.
    Ik vandaag heerlijk vrij, had eerst iets met blote benen aan maar kreeg het bij de waslijn ijskoud dus toch maar weer een lange broek aan. Fijne dag! Kus