Bellcaire d’Empordà

26 april 2022 - L'Escala, Spanje

Dinsdag 26 april

Gisteravond naar Belgische journalisten gekeken die het Pieterpad lopen, op België. Hetzelfde programma wordt later op de NPO uitgezonden. En dan nog Jinek, waar veel aandacht was van   het overlijden van Henny Vrienten.

Vanmorgen mooi weer, zon en strak blauwe lucht. De kachel hoeft niet aan.

We vertrekken om half tien uit Béziers, stukje door de stad en dan de D900 naar Narbonne.

We gaan binnendoor, niet over de tolweg want we hebben tijd genoeg. Een beetje rommelig in het begin maar ook wat druivenvelden met de eerste blaadjes er aan.

Na Narbonne naar Perpignan en halverwege gaan we koffie drinken. De parkeerplaats ligt tussen de snelweg en de D weg. Ook is nog de spoorlijn waar een enorm aantal wagons naar de Spaanse grens toe rijden. Na La Boule komen we in de grensplaats Le Perthus. Daar was het enorm druk met aan beide kanten auto’s geparkeerd en veel overstekende mensen, dus uitkijken!

We passeerden de grens met Spanje om 12 uur en gaan een stukje verder over de AP7, een snelweg wat geen tolweg (meer) is.

We gaan nog eerst eten op een parkeerplaats en bellen met Tineke die vanavond met man en twee kinderen de boot nemen naar New Castle om vandaar naar Schotland te gaan voor 10 dagen. We hopen dat ze mooi weer hebben en dat is vaak zo in het voorjaar.

Dan rijden we het laatste stukje naar de camperplaats in Bellcaire d’Empordà. We kunnen een plaatsje zoeken en als de receptie om 4 uur open gaat kunnen we ons inschrijven.

We hebben een mooie plaats en het is heerlijk weer. We installeren ons en maken er een rustige dag van.

Haal wel de fietsen er af want je kunt hier mooie fietstochten maken.

Volgens Paul van de receptie blijft het voorlopig tot het weekend mooi weer en ik bespreek t/m zaterdag want hij wil wel weten of je dan blijft omdat veel Spanjaarden er in het weekend erop uit trekken.

Na de thee nemen we een wijntje en beseffen dat het leven toch mooi is als pensionado.

Bellcaire is een klein dorpje en heeft ongeveer 650 inwoners en heeft ook een kasteel maar hierover morgen meer.