Naar de markt

21 mei 2022 - Catral, Spanje

Zaterdag 21 mei

Gisteravond wilde de overbuurman de auto parkeren naast zijn caravan en reed daarbij tegen een tentstok. Die gebroken en krom en zag hem zoeken naar een tak, of zo. Maar ik heb altijd een tentstok bij me om eventueel, als er geen boom in de buurt staat, een waslijntje te maken.

Ik aan hem gevraagd wanneer ze weer weg gaan, en dat is zondag. Hem aangeboden om zolang mijn tentstok te gebruiken, was hij dankbaar voor.

Buiten blijven zitten tot we naar bed gingen, het was heerlijk buiten.

Vanmorgen weer volop zon en al 22 graden toen ik de deur opendeed.

Wat klusjes en Bep wilde wel op de fiets naar de markt in Almoradi als we meteen gingen.

Fietsen klaargemaakt en wij op de fiets over de brug die over de snelweg gaat.

Dan langs de doorgaande weg naar Catral en verder over het fietspad naar Dolores en naar Almoradi.

Plek voor de fietsen gevonden en wij over de markt. Die was enorm groot, er was van alles te koop. Het was er ook erg druk. Maar Bep had toch nog wat voor haar eigen gevonden. Op het kerkplein voerde wat oudere mensen een dansje op in een soort klederdracht en speelde er een band. Wij ook nog even de kerk in die lekker koel was. De kerk, Parroquia de San Andres Aspostel heeft twee torens en een heel groot Jezusbeeld in de midden.

Wij onze fietsen weer opgezocht en eerst naar de Lidl gereden die daar ook is. Nog wat boodschapjes meegenomen en weer verder terug

Almoradi heeft ruim 20.000 inwoners.

Bep voorop en grotendeels over het fietspad. Het was al best warm, het was 34 graden onder de luifel!

Wij eten en dan in de spaarstand!

Hier zijn twee zwembaden en die ene had ik nog niet gezien. Ik daar even naar toe gelopen en zag een prachtig zwembad, het leek wel of in Bali was (nooit geweest!) en het was er helemaal niet druk. Dat was wel het geval met het zwembad bij het restaurant in de buurt.

Ik weer terug en m’n zwembroek aangetrokken, kreeg Bep niet mee, en naar het grote zwembad waar ik met nog iemand aan het zwemmen was. Er lag een stel, volgens mij aan de kleur te zien Engelsen, volop in de zon, proberen hun velletje een andere kleur te geven. Maar dat was nog lang niet bruin, rood!

Even gezwommen en dan meteen onder de douche, had ik dat ook maar gehad.

Dan achter de camper gaan zitten, in de schaduw en in de wind.

Bakkie thee, een biertje en een wijntje, het lijkt wel vakantie!

Daarna Bep douchen om even op te frissen.

Achter de camper is het goed toeven en daar gaan we ook eten.

Na de afwas blijven we daar tot de zon onder gaat.