Dagje camping

26 mei 2022 - Catral, Spanje

Donderdag 26 mei. Hemelvaartsdag

Gisteravond dus net op tijd om naar de finale Feyenoord-AS Roma te kijken. Eerste helft veel balbezit voor Feyenoord maar niet efficiënt want geen schot op doel. AS Roma had één kans en meteen een doelpunt. Tweede helft Feyenoord furieus, diverse kansen en dat beetje geluk hadden ze nou net niet om te scoren, twee maal het aluminium. AS Roma beperkte zich alleen maar met tegenhouden en Slot gooide nog zijn alle aanvallers er in maar het mocht niet baten, het bleef 1-0.

Feyenoord had de beker verdiend maar stond met lege handen. Ik ben geen fan maar ik had het ze zeker gegund en ze hadden het ook verdiend. Slot heeft er dit seizoen een mooi hecht team van gemaakt. Maar Johan Cruijff zei het al: “Italianen kennen niet van je winnen maar je ken wel van ze verliezen”

Ik heb de uitreiking van de beker niet gezien, kon dat niet!

Vanmorgen weer mooi weer, strak blauwe lucht maar wel frisser als anders, 18 graden buiten.

Na het ontbijt Bep de wasmachine aan het werk gezet en ik wat klusjes.

Als de was hangt gaan we koffie drinken en bekijken de boeken voor een volgende etappeplaats.

We zitten te dubben, verder het zuiden in maar dan langs de kust of het binnenland in gaan, maar daar is het nog warmer!

We maken nog een wandeling over de camping en zien soms enorme caravans die je niet achter je auto kan hebben. Verders nog naar het enorme zwembad gekeken waar je met kinderen wel de hele dag zoet kan zijn, maar niets voor ons. Nemen nog wat boodschapjes mee en gaan eten.

Na het eten de fietsen weer achterop gezet en de batterijen in de opladers.

Vandaag een rustige dag, blijven op de camping want het is weer warm!

Ik ga nog even zwemmen in het andere zwembad dat veel rustiger is. Wel veel glimmende dikbuiken die hun huid een ander kleurtje willen geven. Volgend jaar weer opnieuw beginnen!

Ze zijn hier de losse bladeren met veel werkmensen aan het opharken. We een warme klus voor de mannen en moeten werken tot 6 uur. Hebben ook Siësta maar van hoe laat tot hoe laat weet ik niet.

We drinken weer thee achter de camper en ook het glaasje fris!

Bep gaat over zevenen het eten klaar maken dat we ook in de schaduw opeten.

Dan afwassen en alvast spullen opruimen die we niet meer nodig hebben.

1. Diane Honingh:
    27 mei 2022
    Hier was het gisteren ook een mooie dag voor de was. Maar dan zonder jullie temperaturen. Het was maar graad of 19, met flinke wind en Nederlandse wolkenlucht. ‘s Avonds met Sanne en Tom gegeten in de Pijp. Was gezellig!
  2. Klaas en Luutje:
    27 mei 2022
    Leuk verslag Bert, jammer dat je geen fan van Feyenoord bent.🤪