Riópar

29 mei 2022 - Riópar, Spanje

Zondag 29 mei, zoon Kees vandaag jarig, 42 jaar!

Gisteravond dus naar de finale gekeken van Real Madrid tegen Liverpool. Het begon al ruim een half uur later omdat er van die “fans” waren die zonder kaartje over het hek waren geklommen en diegene die wel een kaartje hadden er niet in mochten. Slechte zaak voor de organisatie.

Nu de wedstrijd waar Liverpool dominant was en Real met 8 veldspelers achter de bal, aan het verdedigen waren en hoopte op een snelle counter.

Liverpool had de kansen maar Courtois stond een doelpunt in de weg. Tweede helft zelfde spelbeeld, Liverpool de bovenliggende partij maar bij een uitbraak van Real, met een gelukkige voorzet, kwam de bal bij Vinicius jr. die hem er in schoot, 1-0.

Liverpool had nog diverse kansen op een doelpunt maar Courtois had een paar miraculeuze reddingen zodat het 1-0 bleef voor Real Madrid die dus voor de 14e keer de beker won.

Na de wedstrijd vuurwerk en veel toeterende auto’s die voorbij gingen.

Het was een heerlijke avond en wij bleven buiten zitten tot half één.

Ook gisteravond besloten om niet helemaal naar het zuiden te gaan omdat we dan weer te gehaast naar boven moeten gaan en we wilden juist een wat rustiger reis dan vorig jaar waar we veel kilometers hebben gemaakt.

Vanmorgen weer mooi weer met wat sluierbewolking maar al best warm.

We ontbijten buiten en daarna opruimen voor vertrek.

Nog  water lossen en water innemen en we vertrekken om 9.50 bij 28 graden uit Santa Ana.

We nemen de A30 weer naar Murcia en vervolgen hem naar Hellin. Onderweg toch nog een parkeerplaats gevonden om koffie te drinken.

In het begin kale bergen waar weinig op groeit. Maar verderop veel fruitbomen met netten er over en ook koolsoorten. Dit wordt van water voorzien door slangetjes die er langs gaan en af en toe water geven.  Maar er groeit ook graan en we zien eigenlijk geen vee. Wel nog een herder die zijn schapen hoed.

Bij Hellin gaan we de C412 op en vervolgen die door een mooi landschap geflankeerd door bergen. Ook hier zijn diverse fruitbomen en ook olijfbomen.

We komen in Elche de la Sierra en daar op de camperplaats, waar niemand staat, gaan we eten.

We hebben nog overwogen om daar te blijven maar het dorp in lopen is makkelijk maar terug is een hele klim!

Daarom besluiten we om verder te rijden.

We stijgen gestaag en komen over een pas van 1100 meter.

Dan weer een afdaling die Bep niet zo leuk vindt.

Komen om 13.50 in Riopar, waar ook een camperplaats is. Er is nog een camper en wij zetten hem zo neer, dat we vanmiddag schaduw aan de deurkant hebben.

Dan lopen wij het dorp is dat 1400 inwoners heeft. Ik had al enige terrasjes gezien en we zijn daar naar toe gelopen. De ene had helemaal geen schaduw, die plaatsen waren bezet, maar bij het gemeentehuis konden we heelijk onder de platanen zitten. Daar wat gedronken op de verjaardag van onze zoon.

Om half vier weer teruggelopen en via face time elkaar gezien en gesproken.

De thee overgeslagen en zagen onze buren vertrekken zodat we nu alleen staan.

Prachtig uitzicht en ook hele grote roofvogels, ik moet even aan onze tweede dochter vragen welke het zijn. We

We zitten nog heerlijk en Bep gaat om kwart over zeven met het eten beginnen.

Na het eten afwassen en nog lekker even buiten zitten

1. Diane Honingh:
    29 mei 2022
    Betekent dat dat jullie Gibraltar voor een volgende keer bewaren?