Villey le Sec

15 april 2022 - Villey-le-Sec, Frankrijk

Vrijdag 15 april

Vanmorgen nog eerst de resterende spullen in de camper gelegd en waren om 9 uur klaar om te vertrekken.

Uitgezwaaid door de buren van no5 en 4 (no 6 was met de camper op reis) en dus 10 min later vertrokken.

Langs de dijk die ze aan het renoveren zijn naar Monnickendam. De N247, naar de ring en dan de A2 naar Maastricht. Bij Eindhoven, knooppunt Batadorp, in de file en even verder bij de parkeerplaats ‘t Haasje koffie gedronken. Het bleef fris, 11 graden, en ook door Limburg bleef het zo met wat mist. Ook bij Maastricht was het druk en toen we om 12.10 België in reden scheen de zon. Rondom Luik was het ook erg druk.

Eten om 13.00 uur op de Aire de Harre en het weer werd steeds beter. Door de Ardennen die bij mooi weer ook een mooie route is en kwamen we om 14.35 in Luxemburg waar we ook voor 1,69/L gingen tanken. Ook in Luxemburg was het behoorlijk druk en even na de overgang van de grens met Frankrijk kwamen we weer in een file. Het was ook behoorlijk druk naar Metz. Langs Nancy en even voor Toul er af naar de camping in Villey le Sec.

Gisteren had Bep geappt met haar zuster Lisette en die waren dinsdag al weggegaan en stonden daar op de camping. We zouden er toch langs rijden maar vanwege de Paasdrukte afgesproken dat zij daar een plaatsje voor ons zouden reserveren. We kwamen daar om 16.50 aan en het was druk bij de receptie zodat we een half uur later de camping op konden rijden. Werden hartelijk ontvangen door Twan en Lisette en hebben samen wat gedronken bij hun camper heerlijk in de zon.

Om 7 uur zijn we naar het restaurant gelopen, die vandaag voor het eerst open was, en hebben daar heerlijk gegeten.

Na afloop ieder weer naar zijn eigen camper en daar nog wat TV gekeken en niet te laat naar bed!

1. Diane Honingh:
    15 april 2022
    Leuk weer! Wel een lange dag vandaag met al dat oponthoud. Maar ach… je hebt vakantie.
    De foto’s op de camping zien er erg gezellig uit. Leuk hoor. En wat een mooi weer daar. Hier duurde het wel tot een uur of 5 voor de zon er door kwam! Kusssss