Alénya

18 april 2023 - Alénya, Frankrijk

Dinsdag 18 April

Gisteravond TV gekeken, ook naar een programma dat Dionne Stax mensen bezoekt die naar Noorwegen en Zweden zijn gegaan.

Het zou een koude nacht worden zodat we het zoemertje aan lieten staan.

Vanmorgen was het daarom 15 graden in de camper en even de gaskachel erbij is het behaaglijk.

Dan weer de camper in orde maken voor een rit naar warmere oorden (hoop ik)

We vertrekken om 8.55 van de camperplaats (6 graden!) en gaan eerst naar de Intermarché om brood te halen en te tanken. Bij een supermarkt tank je het voordeligst, nu voor €1,769/L.

Als Bep terug is met brood gaan we naar de A75 die redelijk rustig is maar ook best hoog ligt.

De temperatuur houdt niet over, schommelt russen de 6 en 8 graden. We zouden eerst stoppen voor de brug over de Tarn bij Millau maar Bep wilde er eerst overheen en dan koffie drinken.

Tol betaald (€15,10) en de eerstvolgende parkeerplaats koffie drinken.

De zon scheen en het was 12 graden. We gaan weer verder en de temperatuur loopt op naar 19 graden. Ook aan de camper te merken want die schakelde over van kachel naar Aico.

We gaan om Beziers heen en zien dat er aan de druivenstruiken enkele baadjes komen. De wijn Corbière komt hier vandaan.

We nemen niet de tolweg maar de weg die er parallel aan loopt de D6009 die later over gaat in de D900. Een knappe parkeerplaats is niet aan onze kant te vinden zodat we 25km voor Perpignan op een P stoppen om te eten. Je zit niet gezellig, de auto’s en vrachtwagens razen langs je heen.

Na het eten de laatste 40km naar Alénya, langs Perpignan en dan de weg naar Argeles sur Mer.

Een behoorlijke drukke weg!

We komen om 3 uur aan op de camperplaats van Alénya, pasje voor de lezer en gaat de slagboom open en zoeken we een mooi plaatsje uit.

Meteen de stoelen er uit en dan wat drinken in de zon! Het is heerlijk dus voorzichtig de armen bloot gegeven aan de zon.

Thee drinken en we overwegen om hier een dag extra te blijven.

Alénya is een stad met bijna 3500 inwoners en dicht bij de zandstranden van de Middellandse Zee.

We maken er een rustige middag van en genieten van de zon. Zo brengen wij de middag verder door. Bep gaat om 7 uur zich met het eten bemoeien en buiten is het nog heerlijk waar ikdan nog van geniet.

1. Diane Honingh:
    18 april 2023
    O, wat heerlijk! Hier scheen de zon wel vanmiddag, maar alleen binnen achter het glas was het lekker. Brrr, zelfs zo koud dat ik vanmorgen de verwarming hoger heb gezet. Bah!
  2. Anton van geemen:
    Hello Bep & Bert
    Zo is het weer net zo als het lied van Willy Nelson
    ON THE ROAD AGAIN hartstikke mooi om julli zo weer te zien travelen als je maar lol heb in wat je doet en dat ziet zo als jullie dat hebben Ja weer en mooi vertslag en pracht fotos.We hebben hier voor 5 dagen warm weer gehad van +25 tot + 30 maar dat is nu weer terug naar normaal weer
    Nu mensen het beste er mee en tot de volgende keer
    MLG Anton
  3. Tom:
    19 april 2023
    Super lekker zeg! Eindelijk het mooie weer te pakken! De skipakken kunnen weer uit tijdens het slapen ;)
  4. Diane Honingh:
    Eindelijk mooi weer!!