Rustdag

19 april 2023 - Alénya, Frankrijk

Woensdag 19 april

Gisteravond tot even over achten buiten gezeten, dan gaat de zon onder en wordt het fris buiten.

Bep haar eigen programma gekeken en ik Chelsea-Real Madrid gekeken. Het werd 0-2 met grote kansen voor Chelsea in de eerste helft maar Real maakt de doelpunten wel en gaat door naar de volgende ronde. Verassend was dat AC Milaan ten koste van Napoli ook door gaat.

Vanmorgen komt het zonnetje door en we besluiten om vandaag hier te blijven.

Na het eten wat klusjes in en om de camper, daarna buiten koffie drinken.

Na de koffie gaan we het stadje in waar weinig valt te beleven. Het Office de Tourisme is gesloten en dan lopen wij zelf maar een rondje. Langs het gemeentehuis en dan naar de kerk, Église Santa Eulàlia de Alenya. Die dateert uit 1593 en is gebouwd op de resten van de vorige kerk uit 1264.

Is slechts 9,9m hoog. Schijnt mooi te zijn van binnen maar er is een begrafenis dus gaan we niet naar binnen. We lopen naar de Spar supermarkt en nemen daar brood mee. Wel zijn hier alle voorzieningen die een mens nodig heeft. We lopen terug over de camping en ook het restaurant is daar gesloten tot nader order. Ook een zwembad en ernaast voetbal en rugbyvelden. Ook een tennisbaan dus de mensen kunnen zich hier uitleven.

Als we terug zijn loop ik nog even de andere kant op waar een bakker is, maar gesloten, en een Pizza boer.

Bep verwisseld de kleren van wintergoed naar zomergoed, we hopen de winterkleren niet meer aan te hoeven trekken.

De luifel uit en dan genieten van het mooie weer.

We eten buiten en als dat op is ga ik nog even het dorp in naar de kerk. Maak eerst nog een praatje met de Schotse buurman die net is aangekomen met zijn vrouw.

Kom bij de kerk maar is op slot! Dus onverrichte zaken weer terug naar de camper.

Daar aangekomen zat Bep lekker onder de luifel te lezen. Ik even kijken voor de volgende etappeplaats. Ook nog even gebruik maken van de heerlijke douche op de camping.

Een rustige middag met wat lezen, bakkie thee en later een biertje/wijntje.

Om even over zessen ga ik Pizza halen dat je hier 100m verderop kunt afhalen.

Dus een makkelijke avond voor Bep.

Na het eten wordt het bewolkt en toch wat te fris om buiten te blijven zitten en ruim ik de luifel en stoelen op.

Vandaag toch ongemerkt wat bijgekleurd, was een prachtige dag.

1. Tom:
    19 april 2023
    Wat zien die foto’s er fijn uit met dat lekkere weer! Ik ben jaloers! De Champions League halve finale lijkt nu AC Milan - Inter Milan te worden, dat is toch ook wel bijzonder!