Cabrerizos

24 mei 2023 - Cabrerizos, Spanje

Woensdag 24 mei

Gisteravond begon het om half acht te onweren en kregen we een behoorlijke regenbui. Dit duurde tot ongeveer half tien en werd het weer droog.

Vanmorgen strak blauwe lucht en de zon die via ons zonnepaneel de accu’s weer oplaad.

We gaan vandaag weer verder en vertrekken om 9.15 uit Vila Velha de Rodeo, het is 24 graden. We rijden een klein stukje de berg op, (8km) en komen dan op de Tolweg A 23.

Wij hebben ons niet laten registreren bij de grens toen we Portugal binnen kwamen. Daar waren we toen voorbij voordat we er erg in hadden. De A23 is ook een tolweg die elektronisch betaald moet worden. Ze scannen je nummerbord en dan wordt het automatisch afgeschreven van je creditcard. Ik had dat uitgezocht hoe het anders ook kan en dan moet je een kraskaart kopen en dat nummer met je nummerbord SMSsen naar een bepaald nummer. Bij het eerste tankstation gestopt en daar kon je zo’n kaart kopen. Gelukkig sprak de man achter de kassa Engels en hij dat voor me gedaan. Dat was dan voor elkaar dacht ik. Maar Bep kijkt de SMS nog even na en heeft hij een cijfer van mijn nummerbord verkeerd ingevuld. Ik terug en hij zei dat hij er weinig aan kon doen maar 20 km verder is een wit gebouw en daar zou ik het kunnen regelen. Maar geen wit gebouw gezien en het eerst volgende tankstation gestopt en daar was een alleraardigst meisje (ong. 25 en sprak ook wat Engels) en die heeft gebeld naar dat bedrijf en dat duurde nog wel wat, net als je bij ons een groot bedrijf moet bellen. Maar het kwam goed en kon haar wel zoenen maar heb dat niet gedaan, wel een fooitje gegeven wat ze niet wilde hebben!

Wij eerst koffie gedronken en daarna weer verder. We passeerden de grens met Spanje om 11.45 en dan is het meteen weer een uur later, 12.45, ja dan krijg je honger!

De eerstvolgende parkeerplaats gestopt en daar rustig gegeten. We rijden weer weg en dan doet de Tom Tom het niet meer, bleef op zwart! Paniek! Bep de route in haar telefoon gezet en die was zo slim om even op mijn telefoon te kijken of er een oplossing is. En die was er, de aan en uitknop 60sec. Ingedrukt houden en dan is hij gereset. Gelukkig, hij deed het weer en wat moet je in deze tijd zonder Tom Tom. Vroeger hadden we de kaart op schoot en waren er ook wel eens discussies als we de goede weg niet hadden genomen!

Maar nu kwamen we keurig voor de camping aan in Cabrerizos, vlak bij Salamanca.

Het was drie uur en meteen ingeschreven en dan nog een plaatsje zoeken. Erg druk en de mooiste plaatsen zijn natuurlijk bezet. Maar uiteindelijk toch een mooi plaatsje gevonden en de boel geïnstalleerd. Thee drinken en dan is zo de 5 weer in de klok!

Zo te zien zijn we een heleboel regen misgelopen want in zuid Spanje en zuid Portugal heeft het behoorlijk geregend, wij lopen het tot dusver aardig mis!

Bep maakt eten en we gaan weer naar de normale tijd toe. Na het eten is er wat wind en wordt het frisser buiten.

1. Tom:
    24 mei 2023
    Jemig wat een vervelend dag dan zo met al dat gezeur. Dan is het erg fijn dat er mensen zijn op deze wereld die aardig genoeg zijn om te helpen! Ook weer een mooie plek, heerlijk!
  2. Diane Honingh:
    25 mei 2023
    Gelukkig heeft je telefoon ook een goede kaarten app erop staan. Als het dan helemaal mis loopt met de TomTom kun je daar voor nood altijd op terug vallen.
    Fijn dat jullie alle regen mislopen! Ik moet zeggen dat het hier vanmiddag niet onaardig weer was. Al mis ik de warmte van de laatste 10 dagen al wel. Gewoon elke dag blote benen, alleen later op de avond een vestje. Maar goed… het gewone leven is weer helemaal begonnen. Gelukkig mogen jullie nog even.