Boodschappen en stukje fietsen

25 mei 2023 - Cabrerizos, Spanje

Donderdag 25 mei

Gisteravond tot half 9 buiten blijven zitten, toen werd het frisser en viel er een spat regen.

Vanaf 9 uur regenbuien tot 11 uur. Daarna bleef het droog. Wel lekker voor de landerijen hier in Spanje want die kunnen wel wat regen gebruiken. Als het zo in de avond valt vind ik het prima.

Vanmorgen, blauwe lucht en de zon maar nog wel fris buiten, 15 graden.

Na het ontbijt (broodhalen is vanaf 9uur) gaan we even aan het werk, Bep binnen en ik buiten. Draai de luifel in zodat het kleed lekker op kan drogen. En dan de fietsen er af halen.

Het is al laat als we aan de koffie zitten (nog gewend aan de Portugese tijd!) en dus al laat als we naar de Mercadona gaan. We rijden eerst nog een stuk te ver, dus terug en dan moeten we ook nog over een stukje doorgaande weg waar Bep niet blij van wordt!

Maar we komen er en het is een prachtige winkel. Met volle zijtassen gaan we weer dezelfde weg terug. We eten dus ook laat en dan is het niet de moeite om naar Salamanca te fietsen (7km). Dus maken we een eigen ronde. Eerst links af langs de rivier, Rio Tormes, maar na een paar kilometer loopt dat dood, er staat een hek waar we niet verder kunnen. Dus dan maar stroomafwaarts richting Salamanca maar we komen op een kruispunt, rechts naar Salamanca en links langs de rivier. We nemen links en eerst een prachtig fietspad maar als het een brug over gaat moeten wij de rivier blijven volgen en wordt het fietspad een geitenpaadje! Soms heel dicht langs de rivier en niet breder dan 30cm! Maar we worstelen ons er langs en komen weer op het doorgaande fietspad uit, richting camping.

Dan is het al lang weer theetijd, de dag vliegt voorbij!

Dus ook de 5 in de klok wordt 17.45!

Tijdens een wijntje en een biertje downloaden we enkele films van Netflix. Als we slecht internet hebben of geen schotel, kijken we een film, vandaar we weinig aan scrabbelen en Skip Bo toe komen.

Het weer is vandaag prachtig, zon en niet te heet!

Nog even over Cabrerizos, het plaatsje waar we nu zitten. Heeft ruim 4200 inwoners en bestaat vanaf de Middeleeuwen toen de Koningen van Léon dit stuk gingen herbevolken.

Het ligt dus aan de rivier Rio Tormes en ligt op 826m boven NAP.

Morgen dus naar Salamanca en daar is veel over te vertellen!

Bep gaat om 19.00 uur aan het eten beginnen dat we buiten opeten.

Na de afwas nog een tijdje buiten gezeten maar de lucht betrekt wel!