Nog een dagje Cases Nuenas

2 mei 2023 - Murcia, Spanje

Dinsdag 2 mei

Gisteravond op de IPad TV gekeken want de schotel kon de satelliet niet vinden. Ook nog een aflevering van Arsene Lupin gekeken die we gedownload hebben.

Vanmorgen prachtig weer, blauwe lucht en volop zon.

Maar echt heet is het nog niet, 16 graden in de camper.

Bep broodjes afgebakken want volgens ons is er geen bakker.

We besluiten hier nog een dag te blijven. Prachtige camperplaats en alles voorhanden. Bep wil toch nog wat meer uitwassen en dat kan hier prima. Ik de luifel uitgezet en het Zonnepaneel schoonmaken want zit onder het stof. Ik kan daar bij via het dakluik bij en dan met een dweil aan de bezem. Ook naar de schotel gekeken en het euvel zit hem in dat de camper precies zo staat dat als de schotel omhoog komt hij geen ruimte heeft om zich goed af te stellen. Maar na twee keer staat de schotel en hebben we via de schotel TV. Vul ook het water even bij.

Als de was hangt gaan we aan de koffie en ik loop daarna naar het dorp om te kijken hoe het daar uitziet. Een schooltje dat denk ik gesloten is, een postkantoortje (9-10.30) en ook een kerk die op slot zit en ook nog twee restaurants die denk ik ook gesloten zijn. Ik loop een andere straat in en zie een bord Tabacco. Zie toevallig een man op straat en vraag hem naar Pan (brood). Hij wijst op een soort voordeur en ik daar naar binnen wat blijkt een soort Buurvrouw Punt winkeltje te zijn. Veel dingen te koop en ook brood! Dus ik dat meegenomen. Loop terug en halverwege loopt er een jonge hond met me mee en die wilde niet terug. Naar de camper en wat ik ook in alle talen tot hem sprak, hij ging niet weg. Dus ik, met hond teruggelopen om te kijken waar hij thuishoort. Niemand te zien en ik weer terug, met hond. Nu met verheffing in mijn stem de hond nogmaals toegesproken, maar nee, hij bleef bij ons. Dus ik maar weer terug naar het dorp lopen, wilde eerst niet mee, wilde bij Bep blijven, bij de camper.

Bep ook een stukje meegelopen en ik kreeg hem zowaar mee. Zag een vrouw die haar stoep aan het vegen was en vroeg, in gebarentaal, of zij wist van wie die hond was. Toen kreeg ik een waterval van Spaanse woorden tot mij gericht waar ik helemaal niets van snapte! Ik maar weer verder gelopen met hond en zag een bouwvakker die bij zijn vrachtwagentje stond. Ook die gevraagd en kreeg dezelfde stortvloed van woorden en ik maakte er van op dat hij het ook niet wist. Maar de hond bleef wat bij hem lopen en ik naar het winkeltje. Ik dacht als hij me een tijdje niet ziet gaat hij er misschien vandoor! Ik melk gekocht en ik de winkel uit. De bouwvakker wenkte me dat de hond bij hem was. Hij dacht zeker dat hij van mij was! Maar ik beduidde hem dat hij niet van mij was. Hij naar binnen en ik zag de hond niet meer en ben een zijstraatje ingevlucht!

Via een omweg kwam ik weer in de hoofdstraat en keek om het hoekje en daar zat hij in de schaduw op mij te wachten. Ik om de hoek blijven staan en af en toe gekeken en na 10 minuten zag ik hem niet meer en ben ik snel de hoofdstraat overgestoken en het hoekje om geglipt.

Bep zat al te kijken of ik met of zonder hond terugkwam en was ook blij dat ik hem kwijtgeraakt was.

Toen was het tijd om te eten en na het eten onder de luifel er een rustige middag van gemaakt.

Maar ik nog eerst een stukje wandelen,  niet richting dorp want dan ben ik bang dat ik die hond weer tegenkom. Er is ook een voetbalveldje en basketbalveld van beton en daarachter een voetbalveld, niet officieel want het voldoet niet aan de maten en er staat geen spriet gras op

Na de thee een biertje/wijntje en de zon gaat achter wat sluierbewolking maar het. Lijft heerlijk buiten. De luifel kan weg en als het half zeven is gaat Bep met het eten beginnen.

Na het eten gaat de temperatuur omlaag en ook de zon is achter de wolken. Om 8 uur ruim ik de stoelen op en ga naar binnen om dit af te maken.

1. Tom:
    3 mei 2023
    Hadden jullie bijna een vakantiehuisdier 😂
  2. Diane Honingh:
    3 mei 2023
    Wat een mooi beestje. Wel een gedoe om hem om te foppen!
  3. Pier Klok:
    3 mei 2023
    Hallo Bep en Bert, we kunnen weer mailen, genoeg ouwe meuk verwijderd. Jullie verhaal wordt nog niet automatisch naar ons gemaild. Via een oudere mail klik ik optima reislogger aan en dan krijg ik de laatste aflevering te zien. Ook goed. we zullen jullie weer volgen. Deze hond zou niet misstaan in Uitdam. Groetjes Els en Pier.