Bar sur Aube

29 juni 2024 - Bar-sur-Aube, Frankrijk

Zaterdag 29 juni

Gisteravond tot half elf buiten gezeten en dus geen tijd meer om nog twee spellen Skip Bo te spelen. Dan nog TV kijken en gezien dat die twee oude mannetjes president van Amerika willen worden. Het is af en toe een zielige vertoning en dat dan één van de twee het machtigste land van de wereld moeten gaan leiden, de één een blaaskaak en de ander een oude brakkige man.

Vanmorgen mooi weer, iets frisser maar dat is wel lekker. Na het eten gaan we de camper weer in orde brengen voor een volgende rit en een stap dichter bij huis.

Eerst even het vuile water lossen en dan vertrekken we om 9.45 uit Beaulon en het is al 30 graden!

We rijden richting Moulin en dan naar Nevers. Verder over de A77 naar La Charité sur Loire. Onderweg koffie gedronken en verder over de N 151 naar Auxerre. We rijden door een prachtig gebied waar veel landbouw is. Heel veel boeren zijn het graan aan het oogsten met Combines en ook het stro aan het persen. Want we worden steeds gevolgd door donkere wolken met slecht weer!

Frankrijk is en blijft toch een prachtig land met eindeloze graanvelden, heuvelachtig en wat een ruimte heeft dat land, net als Spanje.

We rijden steeds achter een Belg aan en die heeft hetzelfde tempo als wij. Maar bij Auxerre gaat hij een andere kant op en raken wij hem kwijt. Wij gaan door Auxerre en als wij weer buiten de stad zijn sluiten we weer achter de Belg aan! Heel bijzonder! De N77 brengt ons naar St Florentin waar we eerst boodschappen gaan doen. Ook tanken we daar voor €1,70/L. We rijden naar de camperplaats van St Florentin en het is behoorlijk warm, 29 graden en broeierig. We besluiten om hier niet te blijven maar om verder te rijden want het oude centrum ligt een stuk hoger en klimmen met dit weer is geen optie. We gaan daar wel eten. Ik geef de Tom Tom opdracht om ons naar Bar sur Aube te brengen. Hij wil er weer een toeristische trip van maken maar dat willen wij niet, gewoon de reguliere wegen volgen.

We komen om 16.00 uur aan in Bar sur Aube, een camperplaats van Camping Car Park.

Plaatsje gezocht en de camper geïnstalleerd. Onderweg wel wat spatten regen gehad maar het viel allemaal mee. Hier op de camperplaats is het mooi weer en we kunnen buiten zitten. We gaan nog het stadje in waar weinig te beleven valt. Wel een enorme kerk, Église Saint Pierre, gebouwd op een eerdere kerk. Deze is uit de 12e eeuw en het lijkt wel of hij wat is weggezakt. Zo’n meter onder de straat! Daar naar binnen en het is inderdaad een enorme kerk van binnen, maar wel eenvoudig en ook met grafzerken. We lopen het stadje rond en komen langs het stadhuis en lopen de winkelstraat terug naar de camper. We zaten net buiten toen de eerste spatten vielen. Daarna onweer en af en toe een hoosbui. Onderweg hadden we ook wel wat regen gehad en daar zat Sahara zand in zodat de camper er niet uit zag. Ik dacht dat de regen dat wel weg zal spoelen maar dat bleef zitten. Dus tussen de buien door er even een doek over gehaald.

We drinken binnen een wijntje en Bep gaat om kwart voor acht aan het eten beginnen.

Ik zie op NU.nl dat Zwitserland met 2-0 van Italië gewonnen heeft en dus naar de volgende ronde gaat. De Italianen kunnen met vakantie!

1. Diane Honingh:
    30 juni 2024
    Hier was het gisteren een heerlijk zomerse dag. Niet zo idioot warm maar echt lekker. Tom kwam ‘s middags en bleef barbecuen. Na het eten koelde het best af dus voor Duitsland Denemarken nog wel buiten koffie en thee gedronken maar toen moest je wel naar binnen (of een lange broek en vest aan).
    Vanmiddag heb ik nog tijdje buiten zitten lezen maar nu is het wolken pak wel behoorlijk dik geworden en zonder de zon is het dan niet meer aangenaam (tenzij je weer een lange broek aan trekt). Gek dat al die weken bijna alweer om zijn en jullie in de
    Loop van de week weer in Monnickendam zijn.
  2. Tom:
    30 juni 2024
    Ja heel triest in Amerika: kiezen tussen een veroordeelde crimineel en een man die simpelweg te oud is voor het presidentschap. Jullie moeten nog wel een keertje SkipBo spelen zodat het niet eindigt op een gelijkspel!
  3. Dirk Molenaar:
    1 juli 2024
    Inderdaad een mooie haven ook een paar keer geweest

Jouw reactie