Beaulon

27 juni 2024 - Beaulon, Frankrijk

Donderdag 27 juni

Gisteravond tot 10 uur buiten gezeten, toen werd het wat klam en dus naar binnen. Nog stukje voetballen gekeken en zag tot mijn verassing dat Georgië verassend won van Portugal en dus naar de volgende ronde gaat. Die spelen allemaal met 110% inzet, mooi om te zien!

Vanmorgen weer prachtig weer, geen wolkje aan de lucht. We gaan vandaag weer verhuizen maar niet ver. Eerst nog even vuil water lossen en schoon innemen. We vertrekken om 9.45 uit Thiel sur Acolien, richting Beaulon waar we op de camperplaats willen gaan staan. Maar het ritje zit niet mee. Eerst zitten we al achter een Combine die erg breed is en voor elke tegenligger de kant in moet. Hij gaat onze richting uit en we bedenken even een andere weg te nemen naar Bourbon Lancy, want daar willen we eerst boodschappen doen bij de Intermarché. Komen bij Garnat sur Engièvre en willen dan rechts af de brug, de Loire over naar Bourbon Lancy maar bord Route Barré, dus de weg afgesloten. Maar daar is ook een Proxi Maxy en daar dus maar boodschappen doen.

Hebben niet alles wat we willen hebben maar kunnen de komende dagen weer vooruit.

Dan weer terug en er is een smal weggetje die ook die kant op gaat en die dus genomen. En zo weer op Beaulon aan. Wij zijn hier al eens op deze camperplaats geweest maar is nu vernieuwd met allemaal vaste plaatsen bij het haventje, voor zo’n 12 campers. Er staan er slechts vier dus kunnen we een mooi plaatsje uitzoeken. Meteen de luifel uit want het is 31 graden!

Maar we kunnen ook onder de bomen gaan zitten die achter ons staan. Daar drinken we koffie en daarna maak ik even een verkenningsronde. Aan de andere kant van de weg zijn ook 8 plaatsen waar ook de voorzieningen zijn.

We zitten dus bij een haventje aan het Canal Lathéral à la Loire. Dicht bij een sluis waar af en toe boten door varen.

We eten onder de luifel en in de verte begint het wat te rommelen. Als we klaar zijn komt het steeds dichterbij en het begint wat te waaien. We draaien de luifel in en doen de ramen dicht want er vallen ook een paar grote druppels. Maar daar blijft het bij dus kunnen we nu in omgekeerde volgorde alles weer open zetten en de luifel uitdraaien.

De zon komt weer terug en we zouden nog een stukje gaan fietsen maar het rommelt nog steeds in de verte dus blijven we voorlopig bij de camper.

Maar de bui trekt weg en ik ga op de fiets even naar het dorp.

Beaulon is een stadje met 1650 inwoners en ligt ongeveer één km van de camperplaats vandaan. De kerk, Église Saint Privat, is uit 1878 en uit baksteen opgetrokken (op slot). Ook rij ik langs het Chateau de Beaulon, waar een dikke ketting om het hek heen zit.

Mooi kasteeltje waar ook dure wijnen naar vernoemd zijn.

De bakker en de slager zijn er ook nog en ze zijn op het plein met wegwerkzaamheden bezig. Het begint weer wat te rommelen in de verte en ik ga dus terug. Even later een buitje regen zodat we onder de luifel de thee kunnen drinken. Het is weer zo over en het frist niet op, het blijft warm. Ook als de 5 in de klok zit is het nog erg warm. Er komen weer een paar campers de camperplaats op en zoeken een plaatsje.

Ook vandaag nog berichten gekregen dat er ansichtkaarten zijn aangekomen. Ik heb nog een onderhoud met Gerrit de Postduif gehad over de vertraging. Hij vertelde dat hij een akkefietje onderweg had gehad, vreselijke hagelbuien en dat zijn Tom Tom niet meer werkte, vandaar dat het een maand geduurd heeft!

Het blijft warm en als we gegeten hebben is het nog 30 graden terwijl de zon verdwenen is. Zal vannacht nog wel een buitje komen!

1. Diane Honingh:
    28 juni 2024
    Het was hier gisteren ook nog heerlijk. Wel veel wind waardoor het in de avond al een stuk afkoelde. Vanmorgen was het zomaar een graad of 10 koeler dan gisterochtend. Heel gek!
    Raar te bedenken dat jullie volgende week weer thuis zijn!
  2. Tom:
    28 juni 2024
    Nederland moet door de overwinning van Georgië tegen Roemenië! Misschien was het wel onderdeel van het plan van Koeman om 3e te worden 😂😜
  3. Liesbeth:
    29 juni 2024
    Leuk. Dank voor jullie kaart deze hebben we donderdag 27 juni ontvangen.

Jouw reactie