Veslos

24 april 2019 - Vesløs, Denemarken

Woensdag 24 april

Gisteravond TV gekeken en ik Ajax de tweede helft gevolgd op de IPad.Vanmorgen vroeg wakker en gebruik gemaakt van de faciliteiten die een camping heeft. Dus lekker gedoucht en ook de camper van alle gemakken weer voorzien. Eerst betalen en dan vertrekken we om 9.35 uit Esbjerg. We proberen vandaag grotendeels de Margrieten route te volgen. Dit is een toeristische route door mooie gebieden en aangegeven door bordjes met margrieten. We kwamen eerst door een militair oefenterrein door een duinengebied. We raakte ook nog de weg kwijt en werden gelukkig niet voor de vijand aangezien! Er staan op kruispunten bordjes met margrieten die je wel eens over het hoofd kan zien. Maar weer op de goede weg en binnendoor naar de smalle strook land die aan de ene kant de Noordzee heeft en de andere de Ringkobing Fjord. Halverwege gestopt om koffie te drinken. Daar waren ze aan het kite surfen. Het weer was erg mooi toen we opstonden maar nu bewolkt en weer veel wind! Na de koffie weer verder langs Hvide Sande waar een brug en een haven is. Verder langs de kust waar als het mogelijk is alleen landbouwgrond is. Links van ons hoge zandduinen en ook zijn ze daar helmgras aan het planten. Zo verder langs de Margrieten route en komen langs het Nissum Fjord en gaan richting Lemvig. Zetten de camper bij de haven en gaan eten. Hier hadden wij de eerste regen van vandaag en op onze reis. Dan naar Struer en Venderup. We slaan af naar de burcht Spottrup, een 16e eeuwse burcht die  als een van de weinige nog in tact is. In 1938 door de staat verworven en gerestaureerd. We maken een foto en rijden door. Dan over de brug naar het eiland Mors en maken daar een omweg om naar Hanklit te rijden om daar wat kliffen te zien. Wel over een smal weggetje maar die hebben we meer gehad! Het is jammer dat het weer wat somber is want het is hier best mooi. We gaan het eiland af en dan langs Thisted naar Veslos waar we om 16.15 op de camperplaats aankomen. Niemand aanwezig maar wel een handleiding en een enveloppe om het geld in te doen. Dus de camper neergezet en Bep thee gezet. Na de thee ben ik de camper een beetje gaan opknappen want die zag er niet uit, onder de prut! We hadden af en toe een bui gehad en de binnenwegen zijn, omdat de boeren met hun land bezig zijn, smerig! Ook nog even geld wisselen want we hebben nog geen kleingeld. Er was een ouder Deens stel met hun Hobby camper aangekomen en ik dacht die kunnen best wisselen. En ja de twee portemonnees er bij en kwam het goed. Ook hoorde ik dat deze Hobby camper 30 jaar oud is en ook op een Fiat Ducato is gebouwd.  Daarna een wijntje en weer lekker gegeten. Ik nog een rondje gelopen en daarna in de administratie.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diane Honingh:
    24 april 2019
    Hee!! Ik liep iets achter: 2e paasdag pas laat thuis uit de stad en gisteravond naar Ajax en was het dus weer laat. Ons cluppie maakte het weer onnodig spannend gisteravond. Potverdorie! Nou ja, nog 2 x 90 minuten en dan is de schaal hopelijk weer in Amsterdam!
    Hier was het vandaag nog een warme dag. Maar rond een uur of half 9 begon het te regenen en dat doet het nog steeds.
    Slaap lekker straks. Dikke kus