Regen en wind!

4 mei 2021 - Neer, Nederland

Dinsdag 4 mei

Vannacht werden we wakker van de wind! Er stond wat te klapperen en dat bleek het fietsenrek te zijn. Ik was er wel uit gegaan en om de camper heen gekeken of het zeil nog om de fietsen zat. Toen zag ik de achterbuurman zijn luifel er af halen omdat die steeds omhoog kwam. Ik even een broek en vest aangetrokken en zou hem helpen maar de andere buurman had hem al geholpen. Het duurde even voordat we weer in slaap vielen. Vanmorgen de kachel aangezet al was het niet zo koud als de afgelopen dagen. Nog steeds veel wind, vooral in de buien, al valt de regen mee.

We blijven hier in ieder geval vandaag staan omdat we een mooi plaatsje hebben met een tegelterras voor de deur. Maar niet fietsen vandaag ( moest van Bep vermelden dat we gisteren 35km gefietst hebben), wordt een dagje binnen. Dus de koffie binnen en daarna de te volgen route bepaald. Heel veel hebben hier de luifel afgebroken of zijn er mee in de weer om er nog meer scheerlijnen aan te zetten. Ik ga de foto’s op de lap top zetten. Na het eten gaan we twee potjes Scrabbel doen, daar waren we nog niet aan toegekomen. We speelden gelijk dus we zullen nog meer spellen moeten doen om een verschil te maken.  Ik bel naar de volgende camping of daar plaats is en dat is er. Morgen dus gaan we naar een andere halte, een stukje hogerop. Na de thee dan is er meestal een wijntje maar ik had nog de Beerenburgfles meegenomen en dat is met dit weer ook lekker. Dan de fietsen op het fietsenrek zetten, tussen de buien door en dat lukt! Bep maakt het eten en terwijl ik de overblijfselen van vandaag wegbreng maak ik nog een praatje met een lotgenoot! Om 8 uur naar de dodenherdenking kijken. Dat kijken we op de iPad omdat er nog steeds veel wind staat en dan vind ik het niet fijn als de schotel omhoog staat! Altijd indrukwekkend om dit te zien en te herdenken dat we door vele slachtoffers van deze oorlog nu in vrijheid leven. Ook een mooie en begrijpende toespraak van André van Duin.