Wandeling

13 september 2022 - Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk

Dinsdag 13 september

Dat afkoelen gisteravond viel wel mee, er was bewolking en dat scheelt een hoop.

Vanmorgen was het nog 23 graden, 8 graden hoger dan eergisteren.

We zitten dicht bij de A20 en veel mensen gebruiken deze camping als tussenstop voor hun reis naar het noorden of zuiden.

Je ziet het dan ook aan het vollopen van de camping in de namiddag en ‘s morgens vertrekken er weer een boel.

Maar wij blijven nog vandaag, mooie plaats en mooi weer.

Na het eten de dagelijkse klusjes en om 10 uur gaan we koffie drinken, vroeg want we willen een wandeling maken.

Dus na de koffie een stukje langs het meertje en dan het bos in. Er komt een schaap uit de struiken en schrikt van ons en zet het op een rennen. Je moet wel uitkijken waar je loopt want anders zitten de zolen van je schoenen onder de schapendrollen.

Het is een wandeling achter om het dorp heen. Op het einde zien we een dood schaap liggen met heel veel vliegen er op, het stinkt ook! We lopen het dorp in en bij het eerste huis bel ik aan en er komt een man met telefoon aan zijn oor bij de deur. Ik vertel hem dat er een dood schaap ligt. Hij zei ok en ging weer verder met zijn gesprek.

Komen in het dorp en lopen zo naar de kerk waar Bep een kaarsje aansteekt (lucifers nat) maar het lukt toch en denken aan hen die ons dierbaar zijn.

Dan lopen we weer terug naar de camping.

Ik had eigenlijk nog naar de brandweerkazerne willen lopen maar daar had Bep geen zin in.

Dus ben ik alleen daar maar naar toe gelopen. Bij het monument voor de gevallen soldaten stond een hele groep scholieren (14jaar) met papieren en hadden zeker een of ander project.

Bij de brandweerkazerne was weinig te zien, kon ook niet in de garages kijken en er was ook niemand om wat aan te vragen. Daarom zal het ook wel uit vrijwilligers bestaan. De brandweer hier doet ook ambulance bij calamiteiten.

Loop terug en loop over het hele grote kerkhof. Volgens mij ruimen ze hier pas na 200 jaar. Ook hele grote graven waar hele families in liggen.

Kijk ook nog even bij het bejaardenhuis dat ze hier ook hebben. Dan loop ik terug en zie in de kerk dat het kaarsje nog brandt.

Eenmaal terug gaan we eten.

Het is bewolkt maar een hele aangename temperatuur. Bep doet nog een wasje en ik even de administratie bijhouden.

Dan ga ik zwemmen in het meer. Er staat dat het 25 graden is maar daar heb ik mijn twijfels over. Maar het frist lekker op en daarna meteen onder de douche.

Dan is het alweer theetijd, de dag vliegt om!

Het is bewolkt maar de temperatuur is evengoed 27 graden, heerlijk.

Daarom nemen we op ons terras, “Seeblick”, nog een heerlijk koud wit wijntje.

Bep gaat eten maken en ik ruim de luifel op.

We eten nog lekker buiten, de zon is weer gaan schijnen, maar wel in de luwte want de wind steekt wat op.

Na het eten nog wat spullen opruimen en Bep douchen.

1. Diane Honingh:
    13 september 2022
    Wij hadden vanavond ook gebakken aardappels en gehaktballen. Over jullie groente ben ik niet helemaal uit of het hetzelfde is: wij hadden sperziebonen.
    O, en ik ben echt blij dat je dat dode schaap op de foto hebt gezet! Is er tenminste bewijs 😜