Werk en rustdag

19 juli 2021 - Mikkeli, Finland

Maandag 19 juli

Gisteravond nog bijna met alle familieleden geappt of gesproken. Ook met oudste kleindochter, die in Lloret de Mar zit en wijze instructies van haar oma krijgt! Vandaag de familie Seevinck naar Frankrijk dus is de hele familie nu in het buitenland.

Konden nog een spel scrabbel spelen want we zitten te ver weg om sattelietontvangst te hebben.

Ik won deze keer en sta op -4!

Ook gisteravond onder het dekbed slapen want het koelt best af. Vanmorgen was het dan ook 16 graden in de camper.

Maar het is Hollands weer, blauwe lucht met wat witte wolken en een windje. Het wordt evengoed als we aan de koffie zitten over de 30 graden!

We gaan er vandaag een werkochtend van maken en even de voorraden nakijken. Ik ga wat lege flessen weggooien en vraag aan de achterbuurman waar ik dat moet doen. Ik had hem al een keer in de WC gesproken en hij vertelde dat er bij het strand een glasbak staat. Hij was geïnteresseerd hoe wij hier gekomen zijn en wat de verdere reisplannen zijn. Het kwam over de oorlog en dat in 1939 2000 Finnen 20.000 Russen hebben tegengehouden. Ik had dat toevallig gelezen en hij vroeg of ik ook in de geschiedenis geïnteresseerd ben. Hij was ook met vrienden naar Normandië geweest. Hij pakte de kaart om te vertellen waar zij heen gaan. En daar komen wij net vandaan dus kon ik hem ook daar over vertellen. Ik moest even wachten en ik kreeg een beker met een plaatje en tekst er op over die Finnen die de Russen hadden tegengehouden. Wij hadden nog een sleutelhanger met een klompje en dat heb ik hem gegeven, hij was er verguld mee en noemde mij zijn “brother”, leuk!

Als Bep binnen klaar is gaat zij douchen en ik stofzuigen nu wij stroom hebben. Ik ga daarna onder de douche.

Tijdens het eten komt de buurman afscheid nemen en vertrekt naar de volgende bestemming.

Wij lopen nog een rondje over de camping en daarna houden we ons rustig.

We kijken naar de Finnen die vertrekken en weer aankomen en hun voertuig installeren.

Het is hier een heel vakantiepark met van alles te doen. Ook huisjes te huur, groot en klein.  Maar voor het pretpark moet je apart voor betalen, hebben wij niet gedaan!

We drinken thee buiten en ook het eerste wijntje. Daarna draai ik de luifel weer in want de wolken worden groter en dan is het in de schaduw fris. Dus het tweede wijntje drinken we binnen.

Bep gaat met het eten beginnen en dan heb ik even tijd om dit in elkaar te flansen.

1. Diane Honingh:
    19 juli 2021
    Best bijzonder: jullie hebben daar in het hoge noorden gewoon dezelfde temperaturen als wij hier in het zuiden!!