Over de Autobahn

27 juni 2021 - Lüneburg, Duitsland

Zondag 27 juni,

Vanmorgen om 9 uur weggereden uit Uitdam, uitgezwaaid door de buren die ons een tijd niet zullen zien.

Over de ring en naar de A1 die we helemaal afrijden. Op de Veluwe druk maar geen oponthoud. Mooi weer, een beetje nevelig maar 23 graden. Ook zagen we nog de stoomtrein die voor de toeristen bij Apeldoorn rijdt.

Even voor Enschede gestopt om koffie te drinken. 20 minuten later weer vertrokken en voor dat we er erg in hadden zaten we in Duitsland. Geen Corona controle of iets dergelijks dus op naar Osnabrück. Daar de A1 genomen richting Hamburg. Vandaag alleen autobahn en dan zie je eigenlijk weinig van het land. Veel bomen en af en toe wat akkerbouw. Op de A1 drie keer wegwerkzaamheden en klein beetje file en snelheidsbeperking. We zouden naar Wildeshausen gaan om daar op een camperplaats te overnachten maar het was nog vroeg en doorgereden naar Lunenberg. Onderweg heel veel Campers tegengekomen maar naar het noorden niet zoveel gezien.

We kwamen om 15.30 aan op de camperplaats in Lunenburg, 50 plaatsen en €15,—, alles inbegrepen, alleen water extra betalen.

Waren nog zo’n 15 plaatsen dus kunnen we uitkiezen. Maar dan wel een plaats waar onze schotel kan functioneren. Meteen de luifel uit en de stoelen en heerlijk wat gedronken op ons eigen terras. Ik nog even rondgekeken en zag dat er, op een veld hiernaast, een podium voor een festival opgebouwd is. Om 6 uur naar de wedstrijd kijken en in het begin wat kansjes maar niet geweldig.

Rust. Na de rust maakt De Ligt hands en krijgt de rode kaart. Het was al niet best maar nu is het helemaal naaitje. Ook sommige wissels van de Boer kan ik ook niet volgen.

Ik had er al niet zoveel van verwacht maar je hebt altijd hoop. Nu over en uit en kunnen ze op vakantie.

Wij nog buiten zitten want het is nog heerlijk