Lauker

29 juli 2021 - Lauker, Zweden

Donderdag 29 juli

Gisteravond nog tot 21.20 buiten gezeten want als de zon achter de huizen verdwijnt koelt het snel af en kunnen de ramen van de camper ook dicht.

Maar vanmorgen is de lucht weer strakblauw en wordt het al weer warm.

Voor we vertrekken maken we nog even gebruik van de voorzieningen en vertrekken om 9.20 uit Rosvik. De E4 rijden we een stukje terug om links af te slaan naar de 94. Tot Alvsbyn is een mooie rustige weg maar de omgeving is wat saai met veel aan twee kanten bomen zodat je weinig van de omgeving ziet. We parkeren in Alvsbyn en lopen het stadje in dat bijna 5000 inwoners heeft.

We lopen de winkelstraat door maar er zijn weinig leuke winkels en ook zit er in deze stad weinig sfeer. Ziet er wel onderhouden uit maar echt gezellig is het niet. Dus terug naar de camper en eerst koffie gedronken. We besluiten om vandaag ook niet zoveel kilometers te maken omdat het prachtig weer is en de vooruitzichten minder zijn. Kunnen we vanmiddag nog lekker van de zon genieten. We rijden verder richting Arvidjaur wat ook een mooie weg is maar ook een mooie omgeving. Veel bossen maar ook meren en dorpjes. Om 11.40 kwamen we aan op de beoogde camperplaats die met Europees geld is aangelegd en ze daar geen geld voor mogen vragen. Je kunt wel een donatie doen. Het dorpje heet Lauker en heeft 77 inwoners die de camperplaats onderhouden. Nog even goed kijken en lezen hoe je aan een code kunt komen om er stroom op te zetten en met die code naar de keuken en WC te kunnen gaan. Verders is hier alles goed voor elkaar al moet je wel de weg oversteken.

Mooi weer, luifel uit en we gaan eten. Na het eten ga ik de foto’s op de laptop zetten zodat ik weer wat ruimte krijg. Bep zit lekker te lezen als ik nog een loopie gaan maken. Ik had gelezen dat hier ook een Huskyhoudster zat en ben dat wezen zoeken maar niet gevonden. Er staan links en rechts mooie huizen met goed onderhouden tuinen maar ook die niet zo goed onderhouden zijn.

Een paar oude tractoren maar spectaculair is het allemaal niet.

In de verte betrekt de lucht wat en ga ik weer terug. We drinken de thee nog in de zon maar dan ruim ik de luifel op want het wordt bewolkt en het rommelt wat in de verte. Maar het wijntje drinken we nog wel buiten, al moet wel het vest aan.

Bep gaat eten maken en ik ruim de stoelen buiten op en ga ook naar binnen.

We eten zoals altijd weer heerlijk en als Bep gaat afwassen doe ik dit even typen.

Het is niet echt koud buiten maar blijven binnen vanavond.

1. Diane Honingh:
    29 juli 2021
    Wat een heerlijk weer hebben jullie. Hier was het vanmiddag wel lekker, maar wel windkracht 95!