Neumünster

1 september 2021 - Neumünster, Duitsland

Woensdag 1 september

Gisteravond naar “We zijn er bijna” gekeken en die groep heeft ook niet zo’n mooi weer.

Wij zijn twee keer met een groep op reis geweest maar beleefden het heel anders dan we nu zien op TV

Vanmorgen eerst mistig maar trok later op.

We gaan weer een etappe verder al lijkt de afstand op een tijdrit!

Maar we gaan eerst koffie drinken en nog vers water tappen en dan vertrekken we om 10.20

Eerst over boerenweggetjes en dan komen we op de 205 die naar Neumünster gaat.

Mooie weg en ook een paar mooie parkeerplaatsen maar we hebben de koffie al op dus zijn we snel in Neumünster. Even zoeken maar komen naast het zwembad op een camperplaats. Er is plaats genoeg dus kunnen we uitkiezen. Als de camper staat, bij de caissière van het zwembad betalen en daar is ook de WC en (betaalde) douche. Ook is er goede WiFi op de camperplaats.

Een buurman komt een praatje maken en verstaat wat Nederlands omdat hij een Nederlandse vriendin heeft gehad. Hij heeft de kleinste camper met een aanhanger er achter met een kleine Suzuki er op daar gaat hij de dealers langs of ze wel goede service geven. Hij is alleen en heeft wel een hond waar hij mee door Duitsland rijdt. Hij vertrekt voor het eten naar de volgende klant.

De luifel moet uit want het is best warm. We gaan eerst eten en na het eten zouden we naar de binnenstad lopen maar dat is bijna 3km en Bep heeft daar geen zin in want het is warm en je moet ook weer terug. We zitten dus in de buitenwijk maar er is wel een supermarkt in de buurt en daar loop ik heen om nog wat vergeten boodschappen te halen.

Als ik terug kom hebben we een beetje schaduw van een boom en daar zit Bep te breien.

We kijken nog hoe we terug naar Nederland zullen gaan rijden.

Ook is hier een gratis testlocatie voor Corona en we zien diverse mensen naar binnen gaan, vooral jongeren die naar het zwembad gaan. Ik maak nog een praatje met die mensen van de testlocatie en inderdaad hier veel jongeren die voor dat ze het zwembad ingaan moeten een test kunnen overleggen, we zijn in Duitsland, discipline!!

Ook is hier een vliegveld in de buurt want we zien hier zweefvliegtuigen overkomen en kleine sportvliegtuigjes. Alleen ben ik steeds te laat om er een foto van te maken.

We drinken thee en een ander stel komt terug met de fiets en die man komt naar ons toe en is belangstellend hoe we hier komen. Hij heeft ook de coördinaten van de pontjes die over het Kieler kanaal gaan. Zij hebben dat allemaal gefietst en gebruik gemaakt van de pontjes om over de andere kant weer terug gefietst. Elke dag zo’n 40 km. Hij heeft dat allemaal opgeschreven en of ik dat wil overnemen. Dat is nooit weg wie weet komen we hier nog een keer maar dan met fietsen.

De zon gaat achter een boom maar het blijft toch wel lekker.

Bep gaat om kwart over zes het eten maken en als het klaar is ga ik ook naar binnen.

Na het eten Bep de afwas en ik de vuilnis en ruim buiten de spullen op want het wordt te koud om nog buiten te gaan zitten.

1. Diane Honingh:
    1 september 2021
    En? Wat wordt de route naar huis? Of is het een verrassing?