Mehlbergen

2 september 2021 - Nienburg/Weser, Duitsland

Donderdag 2 september

Gisteravond wat minder tijd voor het verhaal want we wilden eerst douchen en ook kwam Noorwegen-Nederland en wilde ik kijken. Er werden niet veel kansen gecreëerd maar Nederland was aan de bal en Noorwegen speelde compact en verdedigde fel! En ze hebben natuurlijk Haaland voorin lopen die niet veel aan de bal is maar wel levensgevaarlijk is. Het werd 1-1 en het geluk is dat Turkije gelijk speelde dus nog volop kansen om naar het WK te gaan

Vanmorgen bewolkt en we vertrekken om 9.55 uit Neumünster. De buren zijn dan al vertrokken en ook onze overbuurman waar we gisteren mee gepraat hebben. We gaan over de 205 naar Bad Segeberg en daar nemen we een stukje autobahn. Net voordat we er af gaan drinken we eerst koffie. Van de 204 gaan we naar de 209 en komen in Lüneberg waar we op de heenweg op 28 juni al geweest zijn. De cirkel is dus rond, en we hebben de Oostzee en Botnische Golf met een ruime bocht gereden wat de bedoeling was van deze reis.

Even voorbij Lüneburg getankt en nu weer onder de 100 euro want de diesel kost hier €1,34/L

Even voor de uitgezochte camperplaats, voor een camping, gegeten en het laatste stukje er naar toe gereden waar we om twee uur waren. Poort dicht met de mededeling dat ze van 12.00 tot 15.00 uur mittag ruhe hebben! Wij gaan geen uur wachten tot dat wij op het terrein mogen dus de Tom Tom opdracht gegeven om ons naar een andere overnachtingsplaats te brengen.

We komen in Dorfmark waar een camperplaats is voor het Strandbad maar daar is helemaal niets. Er staat wel een busje maar voorzieningen zijn er niet. Het is gewoon de parkeerplaats, op gras, voor het strandbad. Dat is ook niks dus de Tom Tom weer ingeschakeld voor de volgende camperplaats. Dat werd Nieburg aan de Weser. Wij daar heen gereden en daar aangekomen stond deze camperplaats helemaal vol, geen camper kon er bij. Daar wel vers water ingenomen en de WC leeggemaakt en 10km verder is nog een camperplaats en daar heen gereden.

We komen bij een haventje in Mehlbergen dat ook aan de Weser ligt. Een prachtige camperplaats om het haventje heen. En ook plaats genoeg! Dus de camper daar neergezet en Bep de stoelen er uitgehaald, en ik via een automaat betalen. Ook is er stroom waar je voor één euro 2 KW kunt krijgen.

Als dat allemaal gebeurd is gaan we op ons eigen terras koffie drinken want het is heerlijk weer geworden. We kunnen ook ons glaasje drinken tot Bep om kwart voor zeven aan het eten gaat beginnen.

Als Bep klaar is met het eten ga ik ook naar binnen.