Beaulon

26 september 2018 - Beaulon, Frankrijk

Woensdag 26 september

Gisteravond ook wat moeite om de foto's weg te sturen want ook hier is het internet langzaam.
Maar het was een prachtige avond, geen wind en volle maan! Hier is geen verlichting maar niet nodig! Maar het werd wel frisser dus de kachel moest aan.
Ook vanmorgen eerst de kachel een half uur aan en dan uit bed! Ook nu is het hier prachtig nu de opkomende zon op de bomen schijnt.
Toen wij ons aan het wassen waren vertrok de buurman uit Emmen al! Na het ontbijt nog een bezoek gebracht aan het mooie toiletgebouwtje en dan om 9.20 vertrokken uit La Perouille en uitgezwaaid door de mensen uit Maastricht en de Franse familie. Eerst over de A20 naar Chateauroux en daar een stukje doorheen en komen we op de D 943 naar La Chartre.
Daar is ook een Lidl waar Bep brood heeft gehaald en wat lekkers voor bij de koffie. Daar ook meteen koffie gedronken. Om elf uur weer verder naar Montlucon en verder naar Montmarault waar we op de camperplaats gaan eten. Ook meteen wat water bijgevuld. Daar even topoverleg om even te bepalen waar we vanmiddag heen gaan. We hadden een camping uitgezocht en die is nog een stuk rijden en het is prachtig weer, 23graden, dus is het zonde om dat hele stuk te gaan rijden. We hebben vorig jaar ook op een camperplaats gestaan aan het Canal Latéral bij Bourbon Lancy en dat is niet zo ver weg. Daar kan je mooi bij het haventje staan en zijn ook voorzieningen. Dus daar heen gereden en om 14.15 waren we in Beaulon. Aan de andere kant is de officiële camperplaats waar we even zijn gaan staan. Bep even de weg overgelopen en kijken of er ook plaats is bij het haventje. De man waar we vorig jaar naast gestaan hadden stond er nu ook weer en naast hem was dezelfde plaats vrij waar we vorig jaar gestaan hadden. Dus daar heen gereden en de camper neergezet. Bep meteen aan de slag, een klein wasje doen. Ik water gehaald en Bep kan de was doen. De luifel moet uit want het is heerlijk hier. Ik verken de buurt en als Bep haar was hangt gaan we een bakkie thee drinken. Ook hier is wat reuring met af en toe een bootje langs varen die door de sluis moet. Hier achter staat een woonhuis en dat is van een Belg die alleen maar Frans praat en een franse vrouw heeft. Hij is bezig een hek te maken en de buurman helpt hem daarmee. Maar.... de buurman spreekt geen woord Frans en de Belg verstaat geen woord Nederlands. Het is grappig om hun zo bezig te zien. Wij zitten inmiddels aan ons wijntje als het draaihekje geplaatst is en dus klaar voor vandaag. Ik heb nog twee biertjes in de koelkast en breng dit naar de mannen. Hierbij geen taalbarrière, de klus is geklaard en proosten op de goede afloop.
We blijven zitten totdat de zon achter de bomen verdwijnt. Dan is het al weer 18.20 en Bep gaat met het eten beginnen. Ik loop nog even naar het haventje en zie een typisch Engels bootje liggen, smal en lang! Als het eten op is wast Bep weer af en ik zoek even waar ik de vuilnis kwijt kan.
Bep gaat nog even douchen in de camper want hier is water genoeg!