La Perouille

25 september 2018 - La Pérouille, Frankrijk

Dinsdag 25 september

Het lukte toch om de foto's weg te sturen ondanks het slechte internet. In Marokko hadden wij daar geen last van, overal goed internet op je telefoon! Ook samen even gekeken naar de te volgen route van de volgende dag. Hier is nog geen verlichting maar dat was ook niet nodig want het was volle maan en hartstikke helder. Er stonden  18 campers toen we naar bed gingen. Gisteravond ook de kachel aan en vanmorgen ook want het was 13 graden in de camper. Maar het is een strak blauwe lucht en die hebben we een tijdje niet gezien! Nadat we er weer fris en fruitig uit zagen en ontbeten hadden de camper rijklaar maken en om 9.25 vertrokken we uit Montreuil Bellay. Richting Poitiers waar uitgestrekte landbouwgronden liggen. Het graan is geoogst en ook heel veel mais is afgemaaid en ook zonnebloemen zijn al veel geoogst. Sommige boeren zijn hun land aan het bewerken om weer wat in te zaaien. We zagen ook een heel groot veld met spruitjes! Even voor Poitiers gestopt bij een grote Super U waar ik ging tanken en Bep de winkel in ging. Toen ik klaar was de camper geparkeerd en Bep gezocht in deze enorme winkel!
Meteen daar koffie gedronken en dan weer verder. Langs Poitiers en dan richting Chateauroux.
Ook hier veel landbouwgrond maar ook wel veel bossen. Om 12.45 gaan eten op een parkeerplaats en de temperatuur is opgelopen naar 19 graden maar er staat wel wat wind.
We rijden het laatste stukje naar La Pèrouille waar een camperplaats is. We komen daar om 13.45 aan en er staat één camper, een Nederlander. Hij komt naar me toe en vraagt of wij ook bijven overnachten anders gaat hij wat anders zoeken want je staat hier nogal afgelegen. Wij blijven ook en het is hier een prachtige plek bij een meertje en een speeltuin. Het blijkt dat hiernaast de voormalige camping is en dat er in het meertje wel eens viswedstrijden gehouden wordt. Maar wij mogen er niet in vissen en zwemmen! Als de camper, staat de stoelen er uit en heerlijk in de zon gaan zitten. We lopen later nog een rondje om het meertje en kijken even naar het toiletgebouwtje dat er keurig uitziet. Ook zijn hier voorzieningen maar voor water en stroom moet je naar het dorp om een jeton te halen. Bep loopt naar de camper om thee te zetten en ik maak een praatje met de buurman die uit Emmen komt. Even later komt en nog een camper, ook een Nederlander. Daar maken we ook een praatje mee en komt uit de buurt van Maastricht en heeft ook al vele reizen achter de boeg. De thee is al wat donker als we die gaan drinken, blazen hoeft ook niet meer!
Dan is de vijf in de klok en het wijntje laten we niet warm worden! Het is heerlijk hier, rust en de zon. Het is waarvoor we nog een ronde door Frankrijk maken, we willen nog even genieten van de zon en de vele faciliteiten voor campers! Als de zon om half zeven achter de bomen verdwijnt gaat Bep weer achter haar driepitter wat lekkers maken. Ik ruim de stoelen op en ga ook naar binnen. We eten weer lekker en als Bep de afwas doet maak ik nog een rondje. Maar er staan wat huizen hier in de buurt maar het is erg rustig. Er komt nog een Fransman bij en staan nu dus met z'n vieren. Het wordt frisser buiten dus naar binnen!

1. Diane Honingh:
    26 september 2018
    Liep een paar dagen achter. Maar wat een heerlijke vakantie plaatjes. Ierland zal vast mooi zijn en je stelt je in op regen: maar zon is toch ook wel heel plezierig!