Montreuil Bellay

24 september 2018 - Montreuil-Bellay, Frankrijk

Maandag 24 september

Gisteravond dus een drukke TV avond en gezien dat Winston weer niet bij ons is langs geweest!
Gisteravond moest ook de kachel aan want het is helder en dan wordt het fris. Dat merkten we ook vanmorgen want het was slechts 11 graden in de camper toen ik van de wekker wakker werd. Dus eerst weer de kachel aan en terug naar bed en 20 minuten later was het lekker in de camper dus er uit gestapt. We moeten nog even wennen met dat uur er bij. Duurde de avond in Ierland lang, nu is het zo om en gaan we laat naar bed. En dat merk je 's morgens met het opstaan!
Alle handelingen in de camper en na het ontbijt nog wat water bijgevuld en om 10 uur vertrokken we uit Fougères en het was 9 graden! Naar Vitré en dan richting Chateaubriant. Hier zie je veel mais, ook kale stukken land waar het mais al van af is. Ook koolzaad en wat verschrompelde zonnebloemen. Om 11 uur koffie drinken en de temperatuur was opgelopen naar 16 graden. Dan richting Angers waar ervoor hele velden druiven stonden. Ook daar omheen, de Loire over, en de eerste parkeerplaats genomen om te gaan eten. Hier in Frankrijk heb je legio parkeerplaatsen en ook het rijden is ontspannender omdat de wegen glad en breder zijn en jezelf meer uitzicht hebt omdat er geen heggen of muurtjes vlak naast de wegen staan. Na ruim een half uur gaan we verder en komen om twee uur aan in Montreuil-Bellay. Daar zouden we op de camping gaan staan maar 100m voor de poort is een splinternieuwe camperplaats gemaakt met de nodige voorzieningen. Er is plaats voor ong. 20 campers en wij zijn no8 dus plaats genoeg. Was nog een plaatsje tussen twee campers en hem daar neergezet. Even later zijn we het stadje ingelopen. Een oud stadje met een kasteel dat zijn oorsprong in de 11e eeuw had. Ook staat daarbij een kapittelkerk die nu dienst doet als college zaal. We moeten flink klimmen om naar het centrum te komen. Het is erg stil op straat, weinig mensen te zien. Ook gaan we naar de VVV maar is op maandag gesloten. Dan lopen we naar de andere kant van het stadje waar de enorme supermarkt, de SuperU is. We nemen wat boodschappen mee die we gisteren vergeten waren. Dan lopen we weer terug en Bep zet thee en ik haal de stoelen er uit. We gaan in de zon zitten, naast de camper en ik trek mijn korte broek weer aan (Tom!) . Als het vijf uur is gaan we een wijntje drinken en dat smaakt natuurlijk heerlijk met de zon er bij! Als de zon achter een boom gaat, wordt het frisser, en gaat Bep koken en ik ruim de stoelen op en ga ook naar binnen. Er komen nog een paar campers binnen en als ik de vuilnis weg ga gooien staan er 14 campers!

Ik hoop dat ik de foto's weg kan sturen want hier slecht internet. Dan komen ze morgen