Rosslare

22 september 2018 - Rosslare, Ierland

Zaterdag 22 september

Vanmorgen toen ik om 7 uur wakker werd meteen het kacheltje aangezet en er weer ingedoken.
Een half uur later begon het te regenen! Had nog wat plannen om de camper te wassen vanmorgen maar hij wordt wel al in de week gezet maar van wassen komt niet veel van!
Na het eten de spullen bij elkaar zoeken voor als we vanmiddag de boot op gaan. We hebben de boot van 16.30 van Rosslare naar Cherbourg in Bretagne. De overtocht duurt 17 uur en we hebben een hut om in te slapen. Zondagochtend om half elf zullen we in Cherbourg zijn en vandaar gaan we nog een stuk Frankrijk in, richting Rennes. We staan nog op de camping in Wexford en zullen na het eten vertrekken naar Rosslare, wat zo'n 25 km rijden is.
Maar nu eerst aan de koffie, kachel aan want het is fris buiten en het regent nog steeds.
Er zijn wel caravans en campers vertrokken vanmorgen en misschien gaan die ook met de boot mee. Maar wij zijn de enige Nederlanders op deze camping.
Dan nog even kijken naar een bestemming in Frankrijk als we van boord gaan.
We eten om half één en als de afwas is gedaan en alles weer op zijn plaats staat vertrekken we om 13.10 uit Wexford. We zijn om 13.45 bij de incheck bali en ik heb de bevestiging op de Ipad staan en verontschuldig me omdat ik geen printer in de camper heb!  Maar voor de vrouw is dit genoeg en krijgen we de incheck kaarten en moeten in de rij aansluiten waar 4 campers voor ons staan. Ook een caravan die op dezelfde camping in Wexford stond. Dan ik schrijven en Bep breien en wachten totdat we aan boord kunnen. Om 16.00 gaan we aan boord en gaan naar onze hut.
Wij gaan even uit de lucht en in Frankrijk het verdere vehaal.