Tralee

12 september 2018 - Tralee, Ierland

Woensdag 12 september

Gisteravond na tienen was het rustig op de parkeerplaats van het zwembad, alleen de regen tikte op het dak, bijna de hele avond!
Vanmorgen, geen getik, maar de zon! Er waren wel wat kleine wolkjes maar het blauw in de lucht overheerste en dat was lekker.
Na de ochtendhandelingen vertrokken wij om 9.05 uit Askeaton. Over de N69 naar Tarbet en zo verder door Listowel waar het komende weekend paardenrace's worden gehouden. Het was daar druk en moesten er even doorwurmen. Verder naar Tralee waar we de Lidl bezochten voor wat boodschappen. Omdat we onderweg helemaal geen parkeerplaatsen gezien hadden besloten we om daar meteen maar koffie te gaan drinken. Dan weer verder en komen langs de camping waar we vanmiddag willen gaan staan. We gaan de N86 op die ons naar Dingle brengt. Een prachtig landschap, wat hogere heuvels en de weg op sommige plaatsen smal en ook slecht! Maar het grootste deel was prima te rijden en dan in zo'n mooie omgeving!
We kwamen om 12 uur in Dingle aan en vonden een parkeerplek. Dan lopen we door het toeristische stadje met heel veel winkeltjes en restaurantjes en Pubs. We lopen tot de kerk die in 1865 gebouwd is. Ook een klooster van de Franciscanen stond er achter. Dan lopen we weer terug en Bep scoort nog een paar oorbellen! Ook zouden we fish en chips en wat anders voor mij gaan eten maar dat hadden heel veel mensen bedacht zodat het de voedselbank wel leek, zo'n rij stond er. Daar hadden wij het geduld niet voor en zijn terug naar de camper gelopen en daar gegeten.
Daarna reden we naar Slea Head een mooi uitkijkpunt en dat was niet Bep haar idee! Je rijdt verder langs de kust over een zeer smalle weg waar je elkaar niet passeren kunt. Af en toe even achteruit of stukje de kant in. Verderop een prachtig uitzicht en veel parkeerplaatsen waar je mooie foto's kunt nemen zijn veelal vol. We rijden verder en een bus rijdt voor ons en moet met behulp van een man die aanwijzingen geeft een auto passeren! Maar een schitterende route maar Bep denkt daar anders over! Dan komen we weer in het binnenland waar de weg ook weer wat breder wordt. Zo rijden we door een mooi gebied en komen weer in Dingle aan. Daar is het nog steeds druk en wij rijden dezelfde weg terug over de N86 naar Tralee waar we ook nog een regenbuitje kregen. Daar op de camping aangekomen een mooi plaatsje uitgezocht op deze prachtige camping. Bep meteen aan de was en ik de camper aansluiten en thee zetten. Er was nog een overweging om buiten thee te gaan drinken maar als Bep haar was hangt dan gaat de zon af en toe achter een wolk en dan is het fris. Als we aan ons wijntje zitten face timen we met de familie op Marken waar ook alles z'n gang gaat. Bep maakt weer wat lekkers en als de afwas gedaan is gaat de TV aan en als ik klaar ben met de administratie ga ik ook TV kijken