Bad Rothenfelde

28 juni 2019 - Bad Rothenfelde, Duitsland

Vrijdag 28 juni

Gisteravond blijven zitten tot de zon achter de bomen vertrok en dan binnen nog even TV gekeken.
Vanmorgen wat bewolkt maar niet koud. Nog even van de prachtige sanitaire voorzieningen gebruik gemaakt en na het eten de camper weer in orde brengen voor de volgende trip.
Bep zou betalen maar er was niemand en de deur op slot. Moest een nummer bellen en zij had haar telefoon niet bij haar dus ik er heen, gebeld, en kreeg een man aan de telefoon die zei dat er om 10 uur iemand kwam! (9.10) Er hing nog een nummer en dat gebeld maar nam niemand op. Dus terug naar de camper en zouden dan maar eerst koffie gaan drinken. Maar na 10 min. werd ik gebeld, en een vrouw zei dat we het geld maar in een enveloppe moesten doen, naam er bij, en in de brievenbus doen. Dat gebeurde en om 9.35 vertrokken we uit Hamelen. Over de 66 naar Barntrup door een mooi heuvelachtig landschap. Daarvandaan naar Lemgo waar we 10 jaar geleden op de camping hebben gestaan. We konden niets bekends ontdekken in deze stad. Maar doorgereden naar Bielefeld en daar moesten we dwars door heen (grote stad!) en het laatste stuk naar de Camperplaats was behoorlijk steil ! De camperplaats viel tegen en ook de klim omhoog. Want als we naar de "Altstadt" willen moeten we het hele laatste stuk terug omhoog klimmen. Daar wel koffie gedronken en een andere plaats opgezocht in het boek. Gelukkig niet weer helemaal door Bielefeld heen maar er omheen via smalle weggetjes. Onze Tom Tom meneer weet de weg!! We kwamen ook op een nieuw stuk Autobahn (dat wist hij weer niet!) richting Osnabrück. Even daar voor er af naar Bad Rothenfelde. Daar kwamen we om 12.30 aan op een camperplaats die voor een camping is. Ook mag je van alle faciliteiten van de camping gebruik maken. Er is plaats voor 38 campers en er stonden er ong. 20. Dus mooi plaatsje uitgezocht en de camper geïnstalleerd. Tafel en stoelen er uit en meteen eten. Na het eten de fietsen er af gehaald en zijn we naar het stadje gereden. Bad Rothenfelde heeft bijna 8.000 inwoners en is ook een kuuroord. Het is het oudste kuuroord in het Osnabrückland. Er staan twee grote gradeerwerken waar het zoute water wordt ingepompt en dan langs gevlochten takken naar beneden sijpelt. Dat veroorzaakt een zoute nevel dat goed is voor je longen en je daardoor meer lucht krijgt. Ook zijn er speciale oorden daar voor ingericht. Wij parkeren onze fietsen en lopen zo het stadje door dat toch behoorlijk groot is en ook veel winkels heeft. Erg schoon met bloemen en fonteinen. Het Evangelisch-Lutherse kerkje is niet zo bijzonder en ook op slot. Dan lopen we weer naar onze fietsen en gaan naar de Lidl om nog wat boodschappen mee te nemen. Dan is het even zoeken om terug te fietsen maar het komt goed! Bij de camper aangekomen gaan we thee drinken en Bep lezen en ik in de administratie. Het is weer prachtig weer en we moeten de schaduw opzoeken.
We maken er een heerlijke rustige middag van. Eerst een bakkie thee en daarna een wijntje/biertje. We krijgen wat schaduw van de bomen en dat is niet verkeerd. Bep gaat tegen zevenen met het eten bemoeien en als het zo ver is eten we dat buiten op. Na de afwas, wat je hier ook uitstekend kan doen, gaan we nog buiten zitten want het is nog heerlijk!

1. Diane Honingh:
    29 juni 2019
    Het klinkt echt als vakantie. Geniet er nog lekker van. En hopen dat de weken dat je thuis bent ook nog zo’n mooi weer is zodat dat vakantie gevoel lekker blijft. X