Rosevelde

7 mei 2019 - Rosenfeld, Duitsland

Dinsdag 7 mei

Gisteravond naar een documentaire gekeken over de huisarts Nico Tromp uit Tuitjehorn. Hij verleende euthanasie bij een patiënt van hem en werd daarvoor beschuldigd van moord. Hij pleegde enkele weken daarna zelfmoord, een ingrijpend programma!
Ook nog even het reisprogramma van ons bekeken om op zondag 12 mei in Potsdam, bij Berlijn, bij de groep van de ACSI aan te sluiten.
Toen we naar bed gingen was het weer kraakhelder en ook koud buiten!
Vanmorgen slechts 6 graden in de camper dus eerst een half uur de gaskachel aan en dan uit bed.
Gewassen in het prachtige sanitaire blok. Bep de was bij elkaar gezocht en in twee wasmachines de was gedaan. Broodjes gehaald en na het eten was de was klaar en het beddengoed in de droger en de rest aan de rekjes. De zon scheen maar nog wel die koude wind! Ook de binnenkant van de camper moet worden gekuist om zo spic en span zondag bij de groep aan te sluiten.
Om 10.15 zijn we klaar en gaan aan de koffie, buiten in de luwte van de camper. Maar de vesten moeten wel aan want als de zon achter een wolk gaat heb je die wel nodig! Het droogt als riet en als het half twaalf is hangt er niet veel meer op de rekjes.
Tegen etenstijd vallen er een paar druppels en ruim ik de stoelen op. Eerst eten en als dat op is pakken we de fiets en fietsen langs de nieuwe dijk naar Dahme. De zon is er wel maar het voelt aan of het begin maart is! Een leuk plaatsje met een heuse boulevard. Daar lopen we langs met de fietsen in de hand. Diverse winkeltjes zijn open en ook wat eet en koffietentjes. Op het strand zijn ze met een shovel het strand aan het vlakken. De doorgangen in de dijk naar het dorp kunnen schotten in gezet worden met hoog water en ik las dat ze in 2011 de dijk verhoogd hebben. We fietsen weer terug langs de dijk waar schapen en lammeren op lopen. Bij de camper de fietsen er weer op en naar binnen want het is theetijd. De zon schijnt wel maar om nu met je jas buiten te gaan zitten! En binnen is het heerlijk warm en ook het wijntje daarna smaakt goed. Als Bep met het eten gaat beginnen ga ik dit even doen. Want ik wil op tijd klaar zijn.
Vanavond naar Liverpool-Barcelona kijken en ik denk dat Barcelona het niet meer weggeeft.